Blue Tiger

Tiger, Red/Black Bee, Snow White m.fl.
kylmann
Rejefreak
Rejefreak
Lokation.: Køge

Re: Blue Tiger

Post by kylmann »

Det gør ikke noget :)

Ok, det var ikke så godt, mærkeligt at den hopper sårn op..
Men lyder som om det er bedst at tage fra de akvarier med det gamle bundlag..

Jeg har lavet noget hanevand om ved hjælp af oxalsyre, det fjerner kalken, mit hanevand ligger let på de 1500+ og fik det ned på de 750 ms. bagefter.. Det har jeg så igen blandet op med regnvand og kom så ned på de 550 ms, og håber nu at bundlaget kan tage de sidste..

Men klart at rejer avlet i hårdt vand vel bedre kan klare hårdt vand.. men tror ikke de yngler bedre af den grund..

SusSkovgaard
Rejefreak
Rejefreak
Lokation.: Holbæk

Post by SusSkovgaard »

Jeg ved det ikke ! Men detbmå jo komme an på en prøve !

Jeg venter til næste gang annoncen er her med crystaller opdrættet på dansk hanevand og så slår jeg til ! Mit bundlag får den ned på 450 ca. Men det er med rent hanevand !

Er der i øvrigt nogen der kan fortælle hvor længe sådan et aktivt bundlag kan holde ? Nogen siger 12 md andre 38 md ! Jeg er vildt nysgerrig efter at finde ud af hvad der gør det aktivt og hvorfor det holder op med at være det ! Hvad sker der med der når det blir for gammelt og vil nedbrydes ? Og hvorfor er det så så dyrt når det skal skiftes så meget ud ????? Ting man bruger tit plejer da at være billige eller???????

Hvis jeg kan skaffe det hjem til en ordenlig pris 1 gang Om året tror jeg det kræver jeg bestiller 40000 sække ! Jeg vil godt se på det men der kommer fragt på ! Syns det er latterligt det skal være så dyrt ! Vil sætte en stopper for det ! Det konmer til at kræve i lægger nogle kontanter forud ! Jeg finder ud af det....det bundlag skal ned på 150 kr for 8 kg ! Men moms og alt det der import pis skal dækkes ind. Vil lige kigge på det inden jeg melder en pris ud ! Men 209 i Tyskland mod 309 i dk det må kunne gøres bedre ! Uden vi skal rippes totalt ! Måske kan jeg få det til 200 pr 8 kg men det kræver sikkert div. Det vil jeg så gøre ! Det skal ned i pris !

MVRH (MangeVenligeRejeHop)
Sus

kylmann
Rejefreak
Rejefreak

Post by kylmann »

Altid godt med prøver, glæder mig til at høre hvorn det kommer til at gå..

Jeg fik det her link der beskriver nogle aktive bundlag..

http://shrimpkeeping.com/substrate/

Lyder godt med at få prisen ned, men jeg køre med Akadama, det koster 130 kr. for 15 l. Det er i mine øjne ok..

Nissehulen
Rejefreak
Rejefreak

Post by Nissehulen »

Hej sus :).
Jeg tror ikke at det gør den store forskel om du køber krystaller opdrættet i hanevand frem for dem der er opdrættet i opsaltet osmosevand, men!.., at hvis du vil bruge hanevand, at du så holder dig til et bundlag, som ikke hæver microsimmens mere og samtidig holder ph'en stabil... Feks akadama eller kalkfrit cichlide sand.
Jeg brugte vandtilberedning til at få evt kobber, klor, fluer osv...væk, da det ikke er det bedste for vores dejlige rejer.
Til rejeK.....! :)
Indkørt tiger Akvarie er ca en lille måneds tid efter min mening, til Sakura,rilllll!!! :) en uge.. Til Taiwan bruger jeg ca 2-3 måneder så'en ca.
Mvh
Thomas

I love shrimps
NISSEN

kylmann
Rejefreak
Rejefreak

Post by kylmann »

Puha, jeg har planer om at skulle have nogle Taiwan, 2-3 mdr. :shock: er meget tålmodighed..

Hvad med vandskifte? Høre at folk laver dem mellem 1 til 2 gange om ugen, skal man gøre det når man køre akvarierne ind?

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Lokation.: hvidovre

Post by monjak2444 »

mit tb kørte ind i halvandet måned kun en død tb og det var desværre den flotteste min exstreme kk :( :( :(
og jeg laver bare mine vandskift som normalt men overvejer at hoppe tilbage til hver uge så man ikke for sig en overraskelse med for ms microsiemens er for høj og det er bare for at der skal være fuldstændigt styr på det :D

mvh

Deniz

Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Post by Rejekællingen ;-) »

Nissehulen :)
Okay. Jamen det er super. Der går nok længere tid før jeg får B. Tiger. Nu skal jeg lige prøve at yngle på mine orange rili, i hvert fald lige en enkelt gang inden jeg forsøger mig ad med mere avancerede rejebørn :D

Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

Post Reply