Du kan ikke nøjes med mineralsten.... du skal også bruge salt/mineraler. Mineralstenen er kun et tilskud til rejerne....Skrabogvind wrote:Allright
Jamen så lyder det umiddelbart nemmere med mineral sten:)
Hvor mange kg. sten skal der til en 50L tank ?
og tak for ovenstående links
HJælp ang. red bees :)
- Henrik_Hundslev
- Rejefreak
- Lokation.: 6440 Augustenborg
Re: HJælp ang. red bees :)
MVH Henrik
Rejenørd wannabe
Rejenørd wannabe
-
- Site Admin
- Lokation.: hvidovre
det her skal du bruge.
!.dit aktive bundlag og osmosevand
2..gh+ saltmineral og en microsiemens måler.
3.mineral sten og foder der vil jeg anbefale genchem polytase og genchem biozyme.
4.en måned modnetid til akvariet også til sidst dine rejer.
de 2 foder jeg har nævnt er begge pulverfoder og er rigtigt godt for yngel og alle de små mikrodyr rejerne lever af,og det kan du få samme sted som jeg linket til.
!.dit aktive bundlag og osmosevand
2..gh+ saltmineral og en microsiemens måler.
3.mineral sten og foder der vil jeg anbefale genchem polytase og genchem biozyme.
4.en måned modnetid til akvariet også til sidst dine rejer.
de 2 foder jeg har nævnt er begge pulverfoder og er rigtigt godt for yngel og alle de små mikrodyr rejerne lever af,og det kan du få samme sted som jeg linket til.
mvh
Deniz
Deniz
-
- Rejeholder
Super jeg forstod det også således at man stadig skulle bruge gh+ selvom man har mineralsten. Tænkte mere på om man evt. kunne vælte baljen ved at bruge for mange mineralsten
Jeg havde også planer om at modne vandet i ca. et månede
Ang. foder. lyder det super med pulver foderet, og jeg går udfra at det kan bruges til voksne rejer såvel som yngel ? desuden synes jeg at have læst at man bør have mange forskellige foder elementer for at sikre rejernes trivsel og sundhed:)
tak for jeres svar jeg regner med at bestille akvariet til den 1. og jeg skal nok opdatere med billeder
Jeg havde også planer om at modne vandet i ca. et månede
Ang. foder. lyder det super med pulver foderet, og jeg går udfra at det kan bruges til voksne rejer såvel som yngel ? desuden synes jeg at have læst at man bør have mange forskellige foder elementer for at sikre rejernes trivsel og sundhed:)
tak for jeres svar jeg regner med at bestille akvariet til den 1. og jeg skal nok opdatere med billeder
-
- Site Admin
-
- Rejeholder
Hej igen
Nu har jeg købt følgende
Shirakura Red Bee Sand, 8 kg
dennerle scapers complete tank 50L
microsiemens måler
Foder
Mineralsten
div. planter
strips test set.
salty shrimp gh+
(plus jeg har allede osmoseanlæg)
- så nu venter jeg bare på at mine ting kommer hjem
Men så kom jeg i tanke om bundfilter, er dette noget i vil anbefale jeg også køre med, altså sammen med det eksterne filter som er med i akvariet?
Jeg har nemlig hørt at det kan være lidt farligt både at køre med osmosevand + aktivt bundlag med bundfilter, er der nogen som kan be eller afbekræfte dette?
Hilsen
Simon
Nu har jeg købt følgende
Shirakura Red Bee Sand, 8 kg
dennerle scapers complete tank 50L
microsiemens måler
Foder
Mineralsten
div. planter
strips test set.
salty shrimp gh+
(plus jeg har allede osmoseanlæg)
- så nu venter jeg bare på at mine ting kommer hjem
Men så kom jeg i tanke om bundfilter, er dette noget i vil anbefale jeg også køre med, altså sammen med det eksterne filter som er med i akvariet?
Jeg har nemlig hørt at det kan være lidt farligt både at køre med osmosevand + aktivt bundlag med bundfilter, er der nogen som kan be eller afbekræfte dette?
Hilsen
Simon
-
- Site Admin
nice så er du igang hvad er det for et ekstern filter du har :)og jeg kører selv med luft og skumfiltre,bundfilter og hmf måtter.
mvh
Deniz
Deniz
-
- Rejeholder
Der er denne med i scapers tank: http://dennerle.com/en/products/aquaris ... apers-flow
-
- Site Admin
nice jeg tror du bliver glad for det akvarie og pumpe ser godt ud
mvh
Deniz
Deniz
-
- Rejeholder
Ja, jeg synes at det virkede som et lækkert setup men du mener ikke at bundfilter er nødvendigt ? Ville være rart hvis jeg kan nøjes med kun det eksterne filter lige nu glæder jeg mig bare til at modtage alle mine bestillinger
Bundfilter er en smag sag du kan sagtens køer uden .. jeg bruger det selv da det hiver skidt ned under bundlaget