Caridina cf. babaulti var. green
-
- Site Admin
- Lokation.: hvidovre
Re: Caridina cf. babaulti var. green
de er godt nok flotte mine jeg har er lidt gulige, men jeg ved ikke om det er sandt men har hørt eller læst et eller andet sted de skifter deres farve efter humør eller vandværdier ?
mvh
Deniz
Deniz
Jeg synes at de skifter rigtigt meget farve. Jeg tror at der er rigtigt meget, der kan påvirke deres kulør. Grønnest er de hvis de går i et akvarie med masser af planter og masser af lys. Går de i er svagt belyst akvarie med brunt vand, ingen planter og kun rødder og spagnum, kan de være næsten røde.
Mvh
Carsten
Carsten
-
- Site Admin
ja det synes jeg men kan det kun være forholdende de går i eller er der måske andre faktore der spiller ind
mvh
Deniz
Deniz
-
- Site Admin
ja jeg havde minne på sort bundlag og ingen planter der var de alle gulige næsten
mvh
Deniz
Deniz
Hvis du ser på den ægbærende hunreje i første indlæg i denne tråd, så kan du se, hvor gullig rejen er ved ankomsten og den efterfølgende uges tid eller to.
Her er et nyt billede af rejen - tydeligt at farven er blevet meget mere grøn nu - så de ændrer nok farve en del efter forholdene.
Her er et nyt billede af rejen - tydeligt at farven er blevet meget mere grøn nu - så de ændrer nok farve en del efter forholdene.
-
- Site Admin
wow den er da blevet virkelig flot :)men skal osse siges jeg havde mine før jeg fik osmose anlæg og mineral de gik på monster hårdt vand så nu er der en tilbage:(
mvh
Deniz
Deniz
Fik lige et skud af en af mine.
Dit kamera tager virkeligt gode makro-skud Jonas!!!
Dit kamera tager virkeligt gode makro-skud Jonas!!!
Mvh
Carsten
Carsten
Fin hunreje du har med æg der...
Ja, det gode gamle Fuji S7000 er stadig bedste her, så længe man ikke har råd til et rigtig makro objektiv.
Ja, det gode gamle Fuji S7000 er stadig bedste her, så længe man ikke har råd til et rigtig makro objektiv.
Og her en lille update fra baljen...et par af de grønner ved lidt foder...
Få bedst udbytte af filmen ved at se den i 720p eller 1080p.
http://www.youtube.com/watch?v=sjkVzZtpUOg
Få bedst udbytte af filmen ved at se den i 720p eller 1080p.
http://www.youtube.com/watch?v=sjkVzZtpUOg
Hold da op hvor er de flotte!!
Bliver spændende at følge er de svære at holde?
Bliver spændende at følge er de svære at holde?