Unger
Unger
For et par måneder siden købte jeg nogle rejer som værende CBS & CRS. Men der har nok været noget mere indblandet i det.
I dag har jeg nemlig opdaget et par unger som ser helt sorte ud, med nogle blålige aftegninger. Synes allermest at det ligner Kingkong med blåt i stedet for hvidt.
Ungerne er desværre alt for små og alt for langt inde i akvariet til at jeg kan fange dem på kameraet.
Så mit køb dengang var nok bedre end jeg regnede med
I dag har jeg nemlig opdaget et par unger som ser helt sorte ud, med nogle blålige aftegninger. Synes allermest at det ligner Kingkong med blåt i stedet for hvidt.
Ungerne er desværre alt for små og alt for langt inde i akvariet til at jeg kan fange dem på kameraet.
Så mit køb dengang var nok bedre end jeg regnede med
Re: Unger
Tillykke med dem.
Det er efterhånden ved at være sådan at rigtig mange af de CBS og CRS der er derude har nogle Taiwan rejer i de tidligere generationer. Det skyldes vel at Taiwan rejerne har været med til at give rejehobbyen et boost, og den billigste måde at få nogle er gennem mischlinge. Når generne bliver tyndet ud, vælger de fleste at sælge rejerne som almindelige CBS og CRS. Generne er så tynde at der ikke er garanti for Taiwan rejer, men alligevel gode chancer for det.
Det er efterhånden ved at være sådan at rigtig mange af de CBS og CRS der er derude har nogle Taiwan rejer i de tidligere generationer. Det skyldes vel at Taiwan rejerne har været med til at give rejehobbyen et boost, og den billigste måde at få nogle er gennem mischlinge. Når generne bliver tyndet ud, vælger de fleste at sælge rejerne som almindelige CBS og CRS. Generne er så tynde at der ikke er garanti for Taiwan rejer, men alligevel gode chancer for det.
Mvh
Carsten
Carsten
-
- Site Admin
- Lokation.: hvidovre
Hvad gør man så for at holde generene i live, evt. forstærke dem??caso wrote:Tillykke med dem.
-
- Site Admin
tænker du på dine nye tb eller krystal rejerne.
taiwan bees kan du smide over til dine mischlinge når de er blevet store nok.
og krystal rejerne tager noget tid før de bliver rene i deres gener vis de er blandet men bestemt ikke umuligt at få dem til at smide rene krystal reje.
og krystal rejerne tager noget tid før de bliver rene i deres gener vis de er blandet men bestemt ikke umuligt at få dem til at smide rene krystal reje.
mvh
Deniz
Deniz
Helt enkelt skal du sortere rejer fra, der ikke bærer Taiwan genet. I praksis en umulig opgave, da du kun kan se hvilke rejer der bærer to gener (Taiwan rejerne) men ikke dem der bærer et gen (Taiwan bee mischlinge). Alt efter hvor mange akvarier du bruger til det, vil der være forskellige muligheder. Har du kun det ene akvarie, så bare lad dem gå sammen. Evt med tiden (når du er sikker på at du har nogle Taiwan hanner) fjerne ikke Taiwan hanner. På den måde er du sikker på at dine rejeunger bærer mindst et Taiwan gencpg wrote:Hvad gør man så for at holde generene i live, evt. forstærke dem??caso wrote:Tillykke med dem.
Mvh
Carsten
Carsten
Jeg ville jo gerne se om det var muligt at få både nogle rene CRB og nogle Taiwaner.monjak2444 wrote:tænker du på dine nye tb eller krystal rejerne.
Af dem jeg har fået fra dig af, var der 2 red Ruby. Dem vil jeg gerne "gemme". Og nu i det akvarie med CBS/CRS hvor der er dukket de 2 med blåt op, de bliver også taget fra når de er store nok. Vil så håbe at der af de 4 både er en han og nogle hunner.
Er det muligt at se en forskel på en CBS og så en Mischling?
-
- Site Admin