Blå tigerrejer
- Henrik_Hundslev
- Rejefreak
- Lokation.: 6440 Augustenborg
Blå tigerrejer
Det er begyndt at halte lidt hos mine blå tigerrejer. Det ser ud til at de trives fint, da de er meget aktive og spiser godt når jeg fodrer dem. Aligevel bliver der færre og færre af dem. Jeg finder en død reje 2-3 gange om måneden. De går lige nu på Akadama bundlag og ca 350 microsiemens. Jeg har haft dem på alm grus og i hårdt vand... alm grus og blødt vand.... Akadama og hårdt vand (eller så hårdt det nu kan blive med Akadama)og med blødt vand. Jeg har prøvet med 20% vandskift i ugen og med 10% pr. 14. dag. Har fodret lidt hver dag.... har fodret 2-3 gange om ugen.... har prøvet med proteiner.... har prøvet uden proteiner... så nu ved jeg snart ikke hvad jeg ellers skal prøve Har i et forslag til hvad jeg gør forkert
MVH Henrik
Rejenørd wannabe
Rejenørd wannabe
-
- Site Admin
- Lokation.: hvidovre
- Henrik_Hundslev
- Rejefreak
Re: Blå tigerrejer
Jeg har haft dem i snart 2 år nu... jo de får skam unger, men ikke så mange at det kan opveje dem jeg mister...Det er lidt i perioder det sker. Der kan godt gå en måned hvor jeg ikke ser nogle døde, og derefter kan der pludselig godt være 2 døde på en uge.... kan det være noget sygdom? noget bakterie infektion ? Der er ikke andre dyr i akvariet.....
MVH Henrik
Rejenørd wannabe
Rejenørd wannabe
-
- Site Admin
de er nogle sjove nogle de blå tigerrejer jeg synes de er mere sarte end crs feks,men det er nok bare mig der synes det.
men de blå rejer kan godt lide ikke surt vand så jeg vil nok fjerne dem igen fra akadama.
har du prøvet mineral sten for at ser om det ville hjælpe,og hvad er det for noget proteiner du har givet dem.
måske er de døde af alderdom eller hedebølgen.
men de blå rejer kan godt lide ikke surt vand så jeg vil nok fjerne dem igen fra akadama.
har du prøvet mineral sten for at ser om det ville hjælpe,og hvad er det for noget proteiner du har givet dem.
måske er de døde af alderdom eller hedebølgen.
mvh
Deniz
Deniz
- Henrik_Hundslev
- Rejefreak
Jeg har prøvet med lidt myggelarver og lidt artemia. Det er både store og små der dør... og det er også dødsfald om vinteren. Jeg har ikke prøvet med mineralsten men har brugt noget mineralpulver (kan ikke lige huske navn) uden at der var nogen forskel. Mit næste forsøg er nok at tage den trærod med planten ud og så kun have moss i.... grunden til jeg har dem på Akadama er at jeg overvejer noget kryds med andre Caridina rejer
MVH Henrik
Rejenørd wannabe
Rejenørd wannabe
-
- Site Admin
ah okay hvilke reje vil du mikse sammen.
har du givet dem calcium før hvordan ser rejerne ud når de dør er det ligesom de ikke kan komme ud af deres skal.
har du prøvet med halv osmosevand og halv postevand,de skulle være godt til tigerrejer.har ikke selv prøvet det men tove kører vist sådan og det kører helt fint.
har du givet dem calcium før hvordan ser rejerne ud når de dør er det ligesom de ikke kan komme ud af deres skal.
har du prøvet med halv osmosevand og halv postevand,de skulle være godt til tigerrejer.har ikke selv prøvet det men tove kører vist sådan og det kører helt fint.
mvh
Deniz
Deniz
- Henrik_Hundslev
- Rejefreak
Jeg er ikke helt fastlagt på hvilke kryds jeg vil prøve, men jeg har lidt Taiwan'er så måske de skal med ind over....Jeg er ikke sikker hvad der er i den mineral blanding jeg har brugt, men jeg har ikke prøvet med calcium. Der er ikke rigtigt noget at se på rejerne når de er døde. Jeg har haft dem under mikroskop men det ser ikke ud til at der er problemer med at skifte "skelet". Det ser heller ikke ud til at der er noget svampe angreb. Vandet de går i er opsaltet osmose vand, så jeg selv kan styre værdierne.....
MVH Henrik
Rejenørd wannabe
Rejenørd wannabe
-
- Site Admin
det lyder da spændene dit projekt det skal nok blive godt.
mine mischlinge og kk babyer går osse på akadama og det fungere fint,men jeg havde osse et problem tidligere hvor jeg mistede 2 rejer der og 2 rejer her på akadama og det gjorde pænt ondt da det var alle mine taiwan bee der døde,og jeg fandt aldrig ud af hvad der skete men jeg valgte at lukke akvariet ned for at rense det og starte forfra.
hvordan ser det ud med småkryb i akvariet,alle de små mikrobioskopiske dyr.
mine mischlinge og kk babyer går osse på akadama og det fungere fint,men jeg havde osse et problem tidligere hvor jeg mistede 2 rejer der og 2 rejer her på akadama og det gjorde pænt ondt da det var alle mine taiwan bee der døde,og jeg fandt aldrig ud af hvad der skete men jeg valgte at lukke akvariet ned for at rense det og starte forfra.
hvordan ser det ud med småkryb i akvariet,alle de små mikrobioskopiske dyr.
mvh
Deniz
Deniz
- Henrik_Hundslev
- Rejefreak
Småkryb..... hmmm nu du siger det..... tror faktisk det er det eneste akvarie der ikke rigtig er noget i. I alle de andre akvarier er der små "tingester" der fiser rundt. Der er heller ikke så meget biofilm/belægning på glasset som i de andre akvarier.......
MVH Henrik
Rejenørd wannabe
Rejenørd wannabe
-
- Site Admin
jeg har overvejet selv at anskaffe mig nogle produkter der gør at alle de små mikro dyr trives det vil sige vis de trives så trives rejerne osse.
produktet hedder genchem polytase som er udsolgt over alt,så er der et andet produkt det hedder AT nanotase og AT et eller andet kan ikke lige huske navnet på den.
og fint akvarie forresten
produktet hedder genchem polytase som er udsolgt over alt,så er der et andet produkt det hedder AT nanotase og AT et eller andet kan ikke lige huske navnet på den.
og fint akvarie forresten
mvh
Deniz
Deniz