Eksperiment RCS x Var yellow neon

Red Fire, Yellow Fire, Sakura m.fl.
Post Reply
SusSkovgaard
Rejefreak
Rejefreak
Lokation.: Holbæk

Eksperiment RCS x Var yellow neon

Post by SusSkovgaard »

Nåh så blev det tid til et lille eksperiment herhjemme.

Eftersom herren her kun har 1 dame at tage stilling til tænkte jeg det kunne være sjovt at give ham lidt mere at lave.

Som det ses på billedet er han jo dobbelt så stor som disse damer. Damen på billedet syner ikke af så meget men hun havde en meget flot lys rød rygstribe inden jeg puttede hende ned i akvariet de er valgt ud fra de har en fin sadel ok rød farve og en meget flot rygstibe.

Hvad vil jeg med dette totale nonsens ?

Få lidt str på mine RCS få en gul variant med rød ryg stribe og røde markeringer. Når fætter guf ( den gule han) har gjort sit arbejde flyttes damerne til et anden akvarie. Her får de lov til at gøre det de nu gør og frugten kasseres eller høstes. Bemærk venligst det er fuldvoksne rejer og at disse RCS ikke er prima kvalitet dette er med fuldt overlæg. Rygstriben er det prima og str på hannen er det prima. Det blir sjovt og hvis der kommer det jeg godt vil have...FEDT
Attachments
NeoRCS_xNeo_var.jpg
NeoRCS_xNeo_var.jpg (82.35 KiB) Viewed 7912 times

MVRH (MangeVenligeRejeHop)
Sus

SusSkovgaard
Rejefreak
Rejefreak

Re: Eksperiment RCS x Var yellow neon

Post by SusSkovgaard »

Lars wrote:Idéen er sådan set god nok, dog bliver den temmelig svær at udføre i praksis. Almindelige RCS krydset med andre forædlede varianter af Heteropoda, giver kun grå/gennemsigtige afkom. Hvis du skal have held med et kryds som vil give dig lidt farver at arbejde med, ville jeg anbefale dig at få fat i nogle High grade rød Sakura, som selv har været igennem en længere process af hård selektion. Om det vil ændre noget er jeg ret usikker på, men det vil nok hæve din odds for succes en smule.
Tusind tak for dit imput. Det skal prøves :)

Altså det var sådan set lidt for sjov og jeg regner ikke med det vilde men tænk bare hvis ? Det kunne være sjov. Jeg må ud i byen og have mig nogle røde sukura tøser.

Jeg går ikke ud fra jeg kan bruge en alm gennemfarvet rød RCS ? Sådan en har jeg lige fisket op i mit 160 l selvskabs akvarie hun er fuldstændigt tomatrød og en smugle større end de andre tøser ( det er en flok der bare har indavlet for groft i ca 3 år startet ud med 20 individer).

Sus

Lizette
Rejeyngel
Rejeyngel
Lokation.: Frederiksværk

Post by Lizette »

Midt i marts blev jeg tvunget til at smide 30 yellow Neon over i RCS tanken. For "yellow tanken" gik helt galt - måske på grund af nye sprøjtet planter. Om morgenen lå alle mine Yellow Neon på siden døden nær. kun en feberredning redede lidt af min bestand.
De har siden gået sammen med +100 RCS rejer, så det skal nok gå galt. Jeg forventer at få nogle orange rejer? - uanset hvad så ender de alle som foder for mine Killier.

SusSkovgaard
Rejefreak
Rejefreak

Post by SusSkovgaard »

Så går den første RCS dame med æg. Så håber jeg bare det går godt :) Glæder mig til at se resultatet af dette :) også selv om det bare er for sjov :)

Sus

Anna
Rejebegynder
Rejebegynder
Lokation.: København

Post by Anna »

Kom der unger ud af det?

Lizette
Rejeyngel
Rejeyngel
Lokation.: Frederiksværk

Post by Lizette »

Jep - der kom skam rejeunger ud af det. Langt de fleste blev farveløse, men 2 er orange. Jeg tror at det er et laaangt projekt - for langt til min tålmodighed, så de ryger alle i Killi akvarierne.

Post Reply