Foder fra naturen lige nu...
Foder fra naturen lige nu...
Så er der gratis foder fra naturen. Bladene er ved for alvor at være faldet af træerne.
Med ungerne i flyverdragt fik vi i vinterkulden indsamlet en del bøge- og egeblade i kurven, som burde dække vinterens behov.
Med ungerne i flyverdragt fik vi i vinterkulden indsamlet en del bøge- og egeblade i kurven, som burde dække vinterens behov.
- Henrik_Hundslev
- Rejefreak
- Lokation.: 6440 Augustenborg
Re: Foder fra naturen lige nu...
Ja skoven er lige nu et kæmpe spisekammer Er der nogen der har prøvet med ellekogler i akvariet. De skulle jo sænke ph lidt og samtidig forebygge skimmel og svamp.
MVH Henrik
Rejenørd wannabe
Rejenørd wannabe
Har smidt en ordentlig stak ege- og bøgeblade i mit ene akvarie. Her godt en lille uges tid efter, så er det pludselig fyldt med en masse små tynde orme lignende ting i akvariet. Det ligner ikke almindelige planarier. Der har slet ikke været fodret i akvariet i denne uge, så kan det være fra bladene?
Bladene har været i kogende vand ad to omgange. Først ca. 5 minutter i fad med kogende vand - derefter tømt for vand og overhældt med kogende vand - derfor undrer det mig en del.
Apropos blade, så har jeg læst andetsteds at blade fra frugttræer skulle være godt. Er det noget i har erfaring med?
Jeg har tidligere brugt lidt bøgeblade i akvarierne, men jeg er lidt i tvivl om hvor mange der skal i. Hvor mange putter i i, og giver det egentligt nogen problemer med aktiv soil - altså for lav PH? Begge dele sænker jo PH.
Mvh
Carsten
Jeg har tidligere brugt lidt bøgeblade i akvarierne, men jeg er lidt i tvivl om hvor mange der skal i. Hvor mange putter i i, og giver det egentligt nogen problemer med aktiv soil - altså for lav PH? Begge dele sænker jo PH.
Mvh
Carsten
Mvh
Carsten
Carsten
Hej Carsen
Har ikke oplevet problemer med bøgeblade i forhold til kritisk ændring i PH.
Har desværre ikke erfaring med blade for frugttræer, men det kunne da være, at man skulle afprøve det en dag.
Har ikke oplevet problemer med bøgeblade i forhold til kritisk ændring i PH.
Har desværre ikke erfaring med blade for frugttræer, men det kunne da være, at man skulle afprøve det en dag.
Ved godt det er en ældre tråd, men jeg observerede det samme efter tilsætning af Catappa blade. Jeg har lige smidt en ny håndfuld i, og vil holde øje med om det sker igen. Regner dog med at mine små krebs vil fjerne krybet.Jonas wrote:Har smidt en ordentlig stak ege- og bøgeblade i mit ene akvarie. Her godt en lille uges tid efter, så er det pludselig fyldt med en masse små tynde orme lignende ting i akvariet. Det ligner ikke almindelige planarier. Der har slet ikke været fodret i akvariet i denne uge, så kan det være fra bladene?
Jeg tør kun bruge blade i akvariet med surt vand. Puttede et kirsebærblad ned i almindelig vandhanevand og tænkte at alt da var fryd og gammen. Senere på ugen begyndte mine snegle at ligge stille, og jeg tog dækglasset af akvariet for at finde ud af, hvad der var galt. Bladet var rådnet - badr hvor det lugtede
Har dog aldrig set nogle orme...
Rejeforum - når rejer ikke længere er noget, man bare spiser.
Var bladet friskt? Jeg tror de skal være tørre før man bruger dem.Reja wrote:Jeg tør kun bruge blade i akvariet med surt vand. Puttede et kirsebærblad ned i almindelig vandhanevand og tænkte at alt da var fryd og gammen. Senere på ugen begyndte mine snegle at ligge stille, og jeg tog dækglasset af akvariet for at finde ud af, hvad der var galt. Bladet var rådnet - badr hvor det lugtede
Jeg har gennem de senest 4 år benyttet Valnødeblade fra vores træ i haven. Brune blade fra træet som har ligget på jorden er "himmelsk guf" for mine 4 rejearter. Jeg koger dem ikke, gør intet - direkte i akvariet. Om det har noget med nødebladene at gøre at jeg pluslig har flere hundrede RCSrejer ? - måske er der noget micromad på bladene som hjælper de nye rejeunger gennem den første tid. Det skal lige med, at mine mange malleunger har samme store kærlighed for den form for foder..