Lidt nyt foder

Lav selv, fodertips, typer/mærker
Post Reply
buller42
Rejefreak
Rejefreak
Lokation.: Ballerup/Sjælland

Lidt nyt foder

Post by buller42 »

Ja, så var det igen blevet tid til at prøve lidt nyt foder af og det blev dette fra en kinesisk opdrætter og indtil videre ser det lovende ud, og det ser også ud til at rejerne godt kan li det :)
CRS fodder_02.jpg
CRS fodder_02.jpg (212.39 KiB) Viewed 5055 times
CRS fodder_01.jpg
CRS fodder_01.jpg (203.83 KiB) Viewed 5055 times
Og så fik jeg lidt nyt yngle foder/tilskud hjem fra http://plymouthdiscus.co.uk i England.

Genchem Aminovita-p som indeholder, 17 forskellige aminosyre og 12 forskellige multi-vitaminer og Enzymer.
Aminovita-p.jpg
Aminovita-p.jpg (172.86 KiB) Viewed 5055 times
Derudover fik jeg igen fat på mit højt elskede white pallet foder, som mine rejer er helt vilde med og som indeholder lidt mere calcium end andre typer af tilskudsfoder og jeg syntes det virker rigtigt godt på den hvide farve hos mine Crystal bee's og håber de virker lige så godt på mine Taiwan og C-sky Mischlinge bee's
White pallet_01.jpg
White pallet_01.jpg (179.69 KiB) Viewed 5055 times

Jonas
Rejefreak
Rejefreak

Re: Lidt nyt foder

Post by Jonas »

Spændende med disse fodervarianter, som jeg ikke selv har afprøvet.
Hvordan er foderet i størrelsen? Opløses pillerne let i vand eller holder de formen?
Kunne jo være, at man skulle teste dem en dags tid.

buller42
Rejefreak
Rejefreak

Post by buller42 »

Jonas wrote:Spændende med disse fodervarianter, som jeg ikke selv har afprøvet.
Hvordan er foderet i størrelsen? Opløses pillerne let i vand eller holder de formen?
Kunne jo være, at man skulle teste dem en dags tid.
Hej Jonas
Ja, jeg syntes det er spænende at prøve noget nyt :) det første foder er små disk på Ca 9x9x3 mm og de går ikke i opløsning, men holder formen, Aminovita er et fint pulver og white pallet er små pølser med en dia på Ca 2 mm og de holder formen et lille stykke tid, men det når ikke at gå i opløsning inden det er spist.

buller42
Rejefreak
Rejefreak

Post by buller42 »

Lars wrote:Aminovita og White pellets, kan jeg kun anbefale. Det er nogle rigtig gode produkter. Jeg har brugt dem med succes i nogle år efterhånden. Det nye skud på stammen er Genchem Polytase: http://caridina.dk/?page_id=1644
Hej Lars
White pallet har jeg også haft et par år og jeg er også rigtig godt tilfreds med det, og så glæder jeg mig til at se om Aminovita har nogen virkning på ynglen, specielt hvis der engang kommer lidt Taiwan unger, og det nye skud på stammen, må jeg da helt sikkert kikke lidt nærmer på :)

Post Reply