Brændeneller og valnøtt blader til princess bee
-
- Rejeyngel
Brændeneller og valnøtt blader til princess bee
Hei
Når på året er det best å plukke brændenelle og valnøtt blader for å gi til rekene som foder?
Frode
Når på året er det best å plukke brændenelle og valnøtt blader for å gi til rekene som foder?
Frode
-
- Site Admin
- Lokation.: hvidovre
Re: Brændeneller og valnøtt blader til princess bee
jeg plukker mine brændenælder her om sommeren og hælder jeg lige en gang skoldene vand over dem også i fryseren så har du et helt år.
valnøddeblade er der ikke lige nogle af her hvor jeg bor.
der er osse nogle der tører sine blade det er lidt forskelligt.
valnøddeblade er der ikke lige nogle af her hvor jeg bor.
der er osse nogle der tører sine blade det er lidt forskelligt.
mvh
Deniz
Deniz
-
- Rejeyngel
Hei
Takker for svar monjak2444 Det er fantastisk med facebook, jeg spurte om hvor det er brændeneller her i området og da fikk jeg bilder av brændeneller på en stor eng
Har jo mat for lang tid framover
Frode
Takker for svar monjak2444 Det er fantastisk med facebook, jeg spurte om hvor det er brændeneller her i området og da fikk jeg bilder av brændeneller på en stor eng
Har jo mat for lang tid framover
Frode
Jeg har fodret med valnøddeblade i mange år - Har selv træet, og benytter kun de blade der er brune og har ligget lidt på jorden. Jeg gør intet ved dem før brug - de ryger direkte i baljen. Det er som om at jeg har flere rejeunger i de perioder hvor jeg konstant sørger for at der er Valnød i akvariet. De sviner mere end brændenældeblade. Valnøddeblade er et "must" i mine mange akvarier.
-
- Site Admin
det var så lidt,så er det bare at komme igang med at høste,også skal jeg på valnøddeblads jagt kan jeg høre
mvh
Deniz
Deniz
Frode, hvad er dine vandværdier i Norge, og hvad bruger du af tilsætning, hvis du bruger noget?
Der er jo næsten ingen kalk i vandet i Norge, så jeg synes det er interessant at høre, hvad du gør?
Der er jo næsten ingen kalk i vandet i Norge, så jeg synes det er interessant at høre, hvad du gør?
-
- Rejeyngel
Hei
Har kalksten som ligger i vannet (dvs i sanden), må nok kjøpe noen til.
Frode
Har kalksten som ligger i vannet (dvs i sanden), må nok kjøpe noen til.
Frode
Har du prøvet at tilsætte Bee Shrimp Mineral gH+ istedet?
Jeres vandhanevand er jo næsten "Osmose vand"
Ok, der er jo nok nogle andre mineraler i også..
Når jeg bruger dette på osmosevand, så tilsætter jeg en lille måleske pr, 10 liter vand, det giver mig de ønskede værdier
Jeres vandhanevand er jo næsten "Osmose vand"
Ok, der er jo nok nogle andre mineraler i også..
Når jeg bruger dette på osmosevand, så tilsætter jeg en lille måleske pr, 10 liter vand, det giver mig de ønskede værdier
-
- Site Admin
jeg bruger kalksten i næsten alle mine akvarier og bee mineral,og det kører fint for tiden.
mvh
Deniz
Deniz