Hejsa
Vi har lige fået blå tigerrejer og vil selvfølgelig gerne fodre dem godt. Har læst på en tysk side, at man bør veksle mellem basisfoder som fx pellets, visne blancherede blade (bøg, eg) og blancherede grøntsager som rosenkål, spinat, agurk og bladbede. Kan se at en her på siden anbefaler brændenælder.
Men hvordan gør I andre? Følger I en bestemt menu gennem ugen?
Alle input er meget velkomne:-)
Mvh.
Maria
Foder/menu til blå tigerrejer?
Re: Foder/menu til blå tigerrejer?
Og lige et tillægsspørgsmål: kan man bruge frossen spinat? Og kan man fryse brændenældeblade og bruge dem?
Det er nok ingen dårlig ide at fodre varieret med forskellige produkter og typer af foder. Jeg prøver at variere det så meget som muligt, men rejerne har jo deres egne favoritter. I et akvarium er nogle af mine Red Bee fuldstændig vilde med Herta fra Ebi Gold...i et andet akvarium rører mine Red Bee det stort set ikke. Selvom det kan være svært at lade undgå at fodre, så prøver jeg kun at fodre hver 2-3 dag i akvarierne.Marya wrote:Hejsa
Men hvordan gør I andre? Følger I en bestemt menu gennem ugen?
Okay, tak for input!
Jeg vil være glad for at høre mere om, hvad andre gør, hvis andre skulle have lyst til at fortælle...
Jeg vil være glad for at høre mere om, hvad andre gør, hvis andre skulle have lyst til at fortælle...