De vil ikke rigtigt spise

Lav selv, fodertips, typer/mærker
Post Reply
SusSkovgaard
Rejefreak
Rejefreak
Lokation.: Holbæk

De vil ikke rigtigt spise

Post by SusSkovgaard »

Hej Alle i kloge mennesker

Nu har jeg jo været ude og shoppe nogle ordenlige rejer og har som nogen sikkert har læst fået mig en rigtig god begyndelse på min rejehoppy.

Men der er ugler i mosen...de vil ikke rigtigt spise de der fine søde rejer, mine nye "brugte" RCS som blev flyttet i går kaster sig grådigt over hvadsom helst også her i dag, men mine crystaller og mine tigerrejer går noget forsigtigt til det jeg har haft dem siden søndag så måske er de stadig stressede ???

Jeg går pt og skifter et par l vand ud om dagen for at få min microsimens ned på 250 den er nu ligenu 350 i mit crystal akvarie

men jeg gør det meget meget skånsomt bruger en 2 l flaske der kun blir brugt til akvariet og bruger drypmedtoden når det nye vand fyldes på så det sker hen over ca 45 min. (det løber ganske stille i en luft slange)

Foder der er blevet brugt er pulver opstart ( meget meget lidt) en bid af en omnipro stick, Dennerle Shrimp King, Et stykke paprika stick, Læg mærke til jeg ikke bare fyre en hel stick ned i akvariet og jeg fjerner det forsigtigt igen med en luftslange (støvsuger det op) efter nogle timer hvis de ikke vil gå til det.

Der er mosser, algekugler og en redmore rod der har fået det der hvide algeagtige fedtede belægning på sig på trods af den har været brugt i et andet akvarie i 3 md og blev skrubbet godt inden den kom i brug til rejerne. Men har fået fortalt at det ikke skader rejerne.

Jeg kan godt se de nogengange går og guffer et eller andet med de guffer ikke på det mad jeg kommer ned til dem.....Jeg forstår det bare ikke :?

Kender i det ?

Er det tegn på de ikke har det godt ?

MVRH (MangeVenligeRejeHop)
Sus

caso
Site Admin
Site Admin
Lokation.: Viborg

Re: De vil ikke rigtigt spise

Post by caso »

Jeg vil give Lars ret. Der er sikkert nok føde til dem, så de ikke er ret sultne. Prøv at stoppe fodringen helt i nogen dage, for at se om de ikke får lidt appetit igen. Det burde de ikke tage skade af.

Mvh
Carsten

SusSkovgaard
Rejefreak
Rejefreak
Lokation.: Holbæk

Post by SusSkovgaard »

Ok tak skal i have. :)

Jeg må holde igen med at tilbyde de lækre sager. Prøver om jeg kan holde til søndag.

Ved ikke om det måske også kan skyldes de 4 CPO er der gik dernede ? Dem har jeg nu flyttet over i et andet akvarie da jeg opserverede at en reje manglede nogle lemmer :cry: stakkels den.

Temperaturen er 22-23 konstant det er ok ik ?

Har temperaturen nogen effekt på appetitten ?

MVRH (MangeVenligeRejeHop)
Sus

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Lokation.: hvidovre

Post by monjak2444 »

ligesom mine tangerines jeg fik i onsdags de ville helle ikke spise dagen efter men nu er de faldet til og spiser når der bliver serveret :D

mvh

Deniz

Jonas
Rejefreak
Rejefreak

Post by Jonas »

SusSkovgaard wrote:Ok tak skal i have. :)

Ved ikke om det måske også kan skyldes de 4 CPO er der gik dernede ? Dem har jeg nu flyttet over i et andet akvarie da jeg opserverede at en reje manglede nogle lemmer :cry: stakkels den.

Temperaturen er 22-23 konstant det er ok ik ?

Har temperaturen nogen effekt på appetitten ?
CPO kan godt have haft en effekt på rejerne. Temperaturen er helt fin.

Post Reply