Har i tjekket jeres microsimmens måler.
-
- Rejefreak
Har i tjekket jeres microsimmens måler.
Hvilke måler bruger i til at måle jeres microsimmens ?.
Jeg har fandt ud af, at den microsimmens måler jeg brugte, ikke var vandtæt , og ved at den blev fugtig i printet, af at ligge i samme rum som akvarierne, at den så målte en hel del forkert.
Efter en tur på radiatoren hvor den blev tør, målte den rigtig et lille stykke tid og så igen fejl på fejl.
Endte med at købe en vandtæt, og som måler ens hver gang.
Har i tjekket jeres .
Jeg har fandt ud af, at den microsimmens måler jeg brugte, ikke var vandtæt , og ved at den blev fugtig i printet, af at ligge i samme rum som akvarierne, at den så målte en hel del forkert.
Efter en tur på radiatoren hvor den blev tør, målte den rigtig et lille stykke tid og så igen fejl på fejl.
Endte med at købe en vandtæt, og som måler ens hver gang.
Har i tjekket jeres .
I love shrimps
NISSEN
NISSEN
-
- Site Admin
- Lokation.: hvidovre
Re: Har i tjekket jeres microsimmens måler.
jeg har prøvet et par målere der ikke var vandtætte og phmåler osse og den jeg har nu har mega stabil og kører på andet år,den fra rent postevand af.
http://rent-postevand.dk/shop/index.php ... uct_id=197
supergod måler ved bare ikke med ham rentpostevand mere synes folk siger han er faldet af på den,så jeg prøvet at sende ham en mail for en uge siden og har ikke fået svar endnu.
supergod måler ved bare ikke med ham rentpostevand mere synes folk siger han er faldet af på den,så jeg prøvet at sende ham en mail for en uge siden og har ikke fået svar endnu.
mvh
Deniz
Deniz
Den jeg købte inde fra rent-drikkevand målte ca 10% forkert. Ikke meget, men alligevel nok til at pille en lille smule ved GH.
Jeg står faktisk og leder efter en god måler både til ph og microsimmens , jeg synes de er pæn dyre , så vil gerne være sikker på den/ dem jeg køber duer.
Monjak, den du linker til står kun at den er vandafvisende ikke vandtæt ??
Er der så nogen af I andre der vil fortælle hvor man køber en god en , eller hvilken mærke man kan anbefale , eller advare imod.
Jeg har set mange på amazon til en ret ok pris , men er meget usikker om de duer.
Monjak, den du linker til står kun at den er vandafvisende ikke vandtæt ??
Er der så nogen af I andre der vil fortælle hvor man køber en god en , eller hvilken mærke man kan anbefale , eller advare imod.
Jeg har set mange på amazon til en ret ok pris , men er meget usikker om de duer.
-
- Site Admin
det har du ret i shandy men nu går jeg heller ikke og taber den i mine pytter :)og tror vis du taber den så er den nok færdig.
mvh
Deniz
Deniz
-
- Rejefreak
Hej Deniz.monjak2444 wrote:jeg har prøvet et par målere der ikke var vandtætte og phmåler osse og den jeg har nu har mega stabil og kører på andet år,den fra rent postevand af.
Det var den jeg havde.
Den er ikke vand tæt, og selvom du ikke taber den , så er det faktisk nok at du sætter tuden på imens den er fugtig, eller ligger den tæt på akvariet, så får printet fugt!. Prøv at tage dit batteri ud, lig den natten over på og lad den tørre helt igemmen.
Test så det samme akvariet over tyve minutter tre gange og aflæse hver gang. Dalsgaard og jeg havde begge to den, og begge to målte vidt forskelligt og forkert i vores akvarier. Min målte for det meste 50-60 forkert for lidt, nogen gange 30 for meget.
Prøv at tør den helt ud Deniz, uden batteri, og sæt det i igen og lav små tre målinger i samme akvariet.
Prøvede også at skifte batteri flere gange, dette hjalp ikke, til sidst snakkede Dalsgaard med rentpostevand, og fik at vide, at den ikke var vand sikker, og ikke kunne tåle fugt, og at den var til at tage drikkevands målinger med. Han henviste til HM com-100 microsimmens måler som er vandtæt, og det må jeg give ham, den måler vandet præcist 16 gange ud af 20, de 4 målinger som ikke var ens, svingede 2-3 i ca 270 microsimmens, det er jo til at leve med.
Dette er blot for at hjælpe, for det kan være møg øv surt, at bruge mange mønter på nogle rejer, og så kun sparer et par hundred på en microsimmens måler som ikke er bygget til mange nøjagtige målinger.
Til sidst vil jeg sige, brug nogle mønter på en god microsimmens måler og så spar lidt på ph måleren, da man faktisk aldrig bruger den.
Min ph 200 fra HM, dyr bandit!!, bruger jeg faktisk aldrig!! God og vandtæt er den, men brug pengene på en ordentlig hårdhedsmåler i stedet for.
Jeg kan varmt anbefale HM com-100, lidt krydret, men super nøjagtig i både temperatur føleren og hårdhedsmåleren.
Og så er den 100% vandtæt, så den kan tåle at ligge i samme rum som akvarierne
Hilsen
Thomas
I love shrimps
NISSEN
NISSEN
Jeg og en ven har samme måler som linkes til flere gange, altså den her. http://rent-postevand.dk/shop/index.php ... uct_id=197
Kan vi være sikre på at nogen af dem måler rigtigt? Vi har tænkt os at lave samme test, mest forsi jeg er nysgerrig
Den måler nissehuen snakker om, er det en siemens måler overhovedet?
http://rent-postevand.dk/shop/index.php ... uct_id=245
Kan vi være sikre på at nogen af dem måler rigtigt? Vi har tænkt os at lave samme test, mest forsi jeg er nysgerrig
Den måler nissehuen snakker om, er det en siemens måler overhovedet?
http://rent-postevand.dk/shop/index.php ... uct_id=245
SIGNATURES ARE STUPID
-
- Site Admin
jeg har ikke haft problemer med min ms måler og har ikke haft brug for kalibrering,men tværtimod havde jeg problemer med nogle jeg købte fra en dyrerhandler af som lavede nøjagtig det du beskriver og det var både ms måler og ph og de blev byttet flere gange indtil jeg fik nok.
kejak jeg tror den måler det hele den der fætter.
kejak jeg tror den måler det hele den der fætter.
mvh
Deniz
Deniz
Ja kalibreres skal de, ellers måler de jo vidt forskelligt fra start sikkert. så de prøver her de næste par dage.
SIGNATURES ARE STUPID