Ny lysliste

Pumpe, filter, lys, akvarie
Post Reply
Jonas
Rejefreak
Rejefreak

Ny lysliste

Post by Jonas »

Så fik jeg endelig taget mig sammen til at få anskaffet en lille lysliste til et af mine 20L akvarier, hvor lyskonstruktionen var brændt sammen.

Valget er faldet på denne lille lysliste fra Harald Nyborg.
Lys1.JPG
Lys1.JPG (40.96 KiB) Viewed 4009 times
Lys2.JPG
Lys2.JPG (47.92 KiB) Viewed 4009 times
Der er tale om et 8W rør. Selve listen er 34,2 cm lang, 7,1 cm bred og 2,3 cm høj. Lyset er "varmt" og hele herligheden koster den nette sum af 129 kr.

Desværre viste det sig, at jeg huskede målene forkert på akvariet, da akvariet var 35 cm i bredden. Så måtte lave en lille midlertid løsning med noget filtermateriale på hver side, som lyslisten er placeret på. Der var også en lidt længere model omkring de 50-55 cm i længden vist.
Lys3.JPG
Lys3.JPG (60.29 KiB) Viewed 4009 times

Jonas
Rejefreak
Rejefreak

Re: Ny lysliste

Post by Jonas »

Ja - lyset virker rigtig fint. Har et 20L, hvor tændfunktionen også er ved at være sådan lidt smadret og den kun gider tænde hver 3 gang man prøver. Der vil jeg nok også vil pille låget af og så få fat i en ny lysliste dertil af samme slags.

Akvariet har været undervejs i en 3 ugers tid med nyt bundlag.
Filteret var indkørt i forvejen, så der er allerede nye beboere i pytten.

De består af de 2 Red Bolt, 3 Blue Bolt, 5 Red Wine og 7 Panda - alle omkring de 0,7 - 1,2 cm samt en 10-12 små posthorn snegle, så man må sige, at den står på Taiwan Bee.

Jonas
Rejefreak
Rejefreak

Re: Ny lysliste

Post by Jonas »

I rækkefølge har jeg klart flest Panda unger, derefter Red Wine, Blue Bolts.....
Red Ruby og King Kong har jeg næsten ingen unger af.

Hvordan ser det ud med ynglen hos dig?
Er det mere jævnt fordelt?

Post Reply