Ja det skete altså Den ny indkøbte luft pumpe ( sådan en stor frækkert til havedammen) gik i stykker...den stod og pumpede luft og så blev der stille ikke en eneste bobbel rørte sig....
Jeg gik over og kiggede på stikdåsen, rykkede i ledningerne her og der og intet, så pillede jeg lidt ved ledningen der går ind i pumpen og den startede op igen boblerne flød afsted alt var godt...1 time efter sætter pumpen ud igen og intet virker.
Byt til nyt heldigvis havde jeg stadig bonnen og fik byttet dog til en noget mere aggresiv pumpe dog uden beregning...men i mellemtiden ( havde kun 4 små 3 w pumper til rådighed og kun 1 fordeler så nogen akvarier stod uden flow i ca 1½ døgn) hmrf en pumpe til 700 bobs der sætter ud efter kun 12 dages brug
men Men Men for at komme til sagen...de kære små rejer syns der er hamrende spændende baf filtermåtterne og når der ikke er flow i røret tja så kravler de åbentbart ind ikke sport fedt. Måtte finde 5 mischlinger, 6 Deep Blue Tiger, mange rcs og 2 stk Bluee Bee bag filtermåtten fik dem ud ved at vride svampen lidt fra og fiske dem ud med en sovseøse i passende str. arh de frække rejer..Men det er hvad der kan ske.
Er her nogen der har en ide til hvordan man kan blokerer udgangen uden det gir et dårligt flow ?
Jeg tænker selv lidt i fiskenet købt billigt klippet ud og sat på med fiskesnor men har ikke prøvet det og tænker det vil forhindre godt flow da vandet jo møder modstan i form af nettet....forslag modtages...
Den nye pumpe er 40 w og banker derudaf kan snilt trække 4 akvarier mere koster 900 bobs og er ret støjsvag
Når den nye pumpe fejler ( luft)
-
- Rejefreak
- Lokation.: Holbæk