Erfaringer med luftpumper.......

Pumpe, filter, lys, akvarie
Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Erfaringer med luftpumper.......

Post by Rejekællingen ;-) »

Hejsa..

Jeg skal have investeret i en større pumpe da min nuværende ProSilent a100 ikke kan trække 3 elefantfodsfiltre tilstrækkeligt. Jeg overvejer at købe samme mærke men så bare niveauet bedre.

Hvilke erfaringer har i med de forskellige luftpumper?? De skal være så lydløs som overhovedet muligt og kunne trække 4 elefantfødder.. Tænker også modellen tetratec aps

Jeg arbejder stadig på at lokke kæresten til en reol med 3x54L, men det bliver uanset hvad ikke før til sommer... Hvis jeg skulle have én pumpe til at trække alle 3 akvariet, hvad ville i så anbefale?? Eller er det bedst at køre med flere pumper? Fx 1 til hvert akvarie
Overvejer nemlig om jeg bare skal købe en til at trække 3 akvarier med det samme alligevel...

Hvor mange bar skal den pumpe med? :)
Takker :D

Kh Dorthe

Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

Smedn
Rejefreak
Rejefreak
Lokation.: 9000 Aalborg

Re: Erfaringer med luftpumper.......

Post by Smedn »

Jeg har haft et par tetratec aps pumper (50 og 100), den mindste larmede lidt men tror næsten det var en produktion fejl. De er byttet ud til en Eheim 200 som sagtens kan trække 4x dobbelt skumfilter. Udover den lille der larmede lidt, så kan jeg ikke høre de andre over de bobler der kommer.

Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak

Smedn wrote:Jeg har haft et par tetratec aps pumper (50 og 100), den mindste larmede lidt men tror næsten det var en produktion fejl. De er byttet ud til en Eheim 200 som sagtens kan trække 4x dobbelt skumfilter. Udover den lille der larmede lidt, så kan jeg ikke høre de andre over de bobler der kommer.
Ok. Så vil du anbefale eheim 200 eller tetratec? :)

jawbreakingtrucker
Rejeyngel
Rejeyngel
Lokation.: Nummer Alslev

Post by jawbreakingtrucker »

Jeg ville helt klart vælge Eheim hvis det skal være lydsvagt..
Hvis du skal være lidt fremtidssikret vil jeg anbefale Eheim400,
den leverer 2x200 liter i timen. Koster omkring 300,- og bruger omkring 5W.

retsis ti esool ro ti evoM

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Lokation.: hvidovre

Post by monjak2444 »

før jeg fik min store luftpumpe brugte jeg eheim 200 og silentmouse og de bliver aldrig helt lydsvage men gode pumper de silentmouse mister godt nok lidt tryk hen ad vejen men de er dejlige billge og støjen er det samme som eheim synes jeg.

mvh

Deniz

Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak

monjak2444 wrote:før jeg fik min store luftpumpe brugte jeg eheim 200 og silentmouse og de bliver aldrig helt lydsvage men gode pumper de silentmouse mister godt nok lidt tryk hen ad vejen men de er dejlige billge og støjen er det samme som eheim synes jeg.
Hvilken pumpe har du nu? :-)

Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak

jawbreakingtrucker wrote:Jeg ville helt klart vælge Eheim hvis det skal være lydsvagt..
Hvis du skal være lidt fremtidssikret vil jeg anbefale Eheim400,
den leverer 2x200 liter i timen. Koster omkring 300,- og bruger omkring 5W.
Havde også tænkt på om jeg bare skal købe en 400 med det samme.

Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak

Er godt klar over at luftpumperne altid vil larme. Medmindre man vil op og give langt mere for dem.. Har i hvert fald set flere steder at folk nævner en japansk pumpe, som ikke bare er lydsvag men lydLØS.. , men den koster også... Så til mit behov tror jeg eheim kan gøre det. Jeg vil prøve at anskaffe mig en 400 og hvis den larmer mere end min Procilent jeg har nu så ryger den sgu retur :D

jawbreakingtrucker
Rejeyngel
Rejeyngel
Lokation.: Nummer Alslev

Post by jawbreakingtrucker »

Rejekællingen ;-) wrote:Er godt klar over at luftpumperne altid vil larme. Medmindre man vil op og give langt mere for dem.. Har i hvert fald set flere steder at folk nævner en japansk pumpe, som ikke bare er lydsvag men lydLØS.. , men den koster også... Så til mit behov tror jeg eheim kan gøre det. Jeg vil prøve at anskaffe mig en 400 og hvis den larmer mere end min Procilent jeg har nu så ryger den sgu retur :D
Det lyder som en fornuftig løsning ;) Jeg har selv en af de dér japanske.. en Yasunaga og den er sgu heller ikke lydløs!
Så hvis du finder en der er tilstrækkelig lydsvag til at du kan holde den ud skal du bare slå til :P

Hold dig fra AM-top. Silent mouse har jeg aldrig prøvet.

PS. prisforskellen på Eheim200 og 400 er heller ikke særlig stor.

retsis ti esool ro ti evoM

Smedn
Rejefreak
Rejefreak
Lokation.: 9000 Aalborg

Post by Smedn »

Eheim har vist det bedste ry. Men tetratec var jeg nu også tilfreds med. Eheim kan hænges op, for helt at undgå vibrations støj. Ellers er der vist ikk den helt store forskel

Post Reply