filter til 40 l. sulawssi
filter til 40 l. sulawssi
skal igang med at lave et 40 l. sulawessi akvarie, og derfor kigget rundt på mange sider om indretning og filtrering. jeg har selv overvejet et luftfilter med to skumpatroner, men kan se at der er en del, ganske vist i 54 l. som har to af disse filter og bundfilter i samme akvarie.
er der en grund til sådan en opsætning?
kan man ikke barer bruge et "stører" filter, og så kun have en?
hvor meget filtreing vil der værer brug for i et 40 l.
jeg regner med at der skal gå rejer og snegle i akvariet.
knud
knud
Re: filter til 40 l. sulawssi
Og sådan 2 patron-filtre koster mindre end 1 død rejeLars wrote:Når du har rejer, kan der aldrig komme nok filtrering. Jeg ville nok selv smide 2 dobbelt patroner på, da en god filtrering er ret vigtig hos specielt rejerne fra Sulawesi.
Fiskerne
Kenn
Kenn
takker.
så skal der jo noget filtrering til. vil så få købt et par stykker af sådanne skumfilter.
så skal der jo noget filtrering til. vil så få købt et par stykker af sådanne skumfilter.
Vil også anbefale dig at bruge en eller anden form for luftdrevet skumfilter, jeg bruger selv dem her i de mindre akvarier 20-25L:
Har også nogle af dem i mine 54L, hvor der er bundfilter og jeg har suppleret med et enkelt skumfilter.
Er ved at sætte et Sulawesi akv. op på 85L - der har jeg valgt lidt større luft filtere fra Unipet og der kommer 2 x dobbelt patron filter i akvariet, de ser sådan her ud:
Iflg. producenten er det op til 120L
Princippet er det samme, men dem fra Unipet er lidt større og dermed mere filter masse.
Har også nogle af dem i mine 54L, hvor der er bundfilter og jeg har suppleret med et enkelt skumfilter.
Er ved at sætte et Sulawesi akv. op på 85L - der har jeg valgt lidt større luft filtere fra Unipet og der kommer 2 x dobbelt patron filter i akvariet, de ser sådan her ud:
Princippet er det samme, men dem fra Unipet er lidt større og dermed mere filter masse.
Mvh. Mich
Hvordan går det med indretningen af akvariet? Er det klar ti at blive vist frem?dyrholm wrote:skal igang med at lave et 40 l. sulawessi akvarie, og derfor kigget rundt på mange sider om indretning og filtrering. jeg har selv overvejet et luftfilter med to skumpatroner, men kan se at der er en del, ganske vist i 54 l. som har to af disse filter og bundfilter i samme akvarie.
knud
Hey Mich, hvor købte du dem fra Unipet ? evt link...eller endnu bedre har du to stk som du ikke skal bruge som jeg kan købe af dig kan nemlig se at du bor i Ølstykke...ikke så langt fra Jyllinge hvor de gamle bor.mich wrote:Er ved at sætte et Sulawesi akv. op på 85L - der har jeg valgt lidt større luft filtere fra Unipet og der kommer 2 x dobbelt patron filter i akvariet, de ser sådan her ud:
Mvh Keen
Hej Keen,
De er købt i Bonnie i egedalcenteret (det gl. Stenløse center) - har desværre ikke nogen i den kaliber liggende. Mener det var 59,- eller 69,-jeg gav
De er købt i Bonnie i egedalcenteret (det gl. Stenløse center) - har desværre ikke nogen i den kaliber liggende. Mener det var 59,- eller 69,-jeg gav
Mvh. Mich
det var 69,- (men vogt dig lige.. ) der er også nogen der er mærket til 89,- ! - skulle købe noget kattemad idag så jeg tjekket lige
Mvh. Mich
Okay heldigvis fik jeg dem som var mærket til 69 var lige forbi i dag må indrømme at Bonni i stenløse var det sidste sted jeg havde regnet med at købe noget til rejermich wrote:det var 69,- (men vogt dig lige.. ) der er også nogen der er mærket til 89,- ! - skulle købe noget kattemad idag så jeg tjekket lige
Men takker for hjælpen, så er luft filterne på plads