filter til 40 l. sulawssi

Pumpe, filter, lys, akvarie
dyrholm
Rejeyngel
Rejeyngel
Lokation.: holstebro

filter til 40 l. sulawssi

Post by dyrholm »

skal igang med at lave et 40 l. sulawessi akvarie, og derfor kigget rundt på mange sider om indretning og filtrering. jeg har selv overvejet et luftfilter med to skumpatroner, men kan se at der er en del, ganske vist i 54 l. som har to af disse filter og bundfilter i samme akvarie.

er der en grund til sådan en opsætning?

kan man ikke barer bruge et "stører" filter, og så kun have en?

hvor meget filtreing vil der værer brug for i et 40 l.

jeg regner med at der skal gå rejer og snegle i akvariet.

knud

Fiskerne
Rejeholder
Rejeholder
Lokation.: Hårlev, Sjælland

Re: filter til 40 l. sulawssi

Post by Fiskerne »

Lars wrote:Når du har rejer, kan der aldrig komme nok filtrering. Jeg ville nok selv smide 2 dobbelt patroner på, da en god filtrering er ret vigtig hos specielt rejerne fra Sulawesi.
Og sådan 2 patron-filtre koster mindre end 1 død reje ;)

Fiskerne
Kenn

dyrholm
Rejeyngel
Rejeyngel
Lokation.: holstebro

Post by dyrholm »

takker.

så skal der jo noget filtrering til. vil så få købt et par stykker af sådanne skumfilter.

mich
Rejefreak
Rejefreak
Lokation.: Ølstykke/Sjælland

Post by mich »

Vil også anbefale dig at bruge en eller anden form for luftdrevet skumfilter, jeg bruger selv dem her i de mindre akvarier 20-25L:
luft filter.jpg
luft filter.jpg (6.96 KiB) Viewed 10351 times
Har også nogle af dem i mine 54L, hvor der er bundfilter og jeg har suppleret med et enkelt skumfilter.

Er ved at sætte et Sulawesi akv. op på 85L - der har jeg valgt lidt større luft filtere fra Unipet og der kommer 2 x dobbelt patron filter i akvariet, de ser sådan her ud:
Iflg. producenten er det op til 120L
unipet_120L_luftfilter.jpg
unipet_120L_luftfilter.jpg (32.97 KiB) Viewed 10351 times
Princippet er det samme, men dem fra Unipet er lidt større og dermed mere filter masse.

Mvh. Mich

Jonas
Rejefreak
Rejefreak

Post by Jonas »

dyrholm wrote:skal igang med at lave et 40 l. sulawessi akvarie, og derfor kigget rundt på mange sider om indretning og filtrering. jeg har selv overvejet et luftfilter med to skumpatroner, men kan se at der er en del, ganske vist i 54 l. som har to af disse filter og bundfilter i samme akvarie.

er der en grund til sådan en opsætning?

kan man ikke barer bruge et "stører" filter, og så kun have en?

hvor meget filtreing vil der værer brug for i et 40 l.

jeg regner med at der skal gå rejer og snegle i akvariet.

knud
Hvordan går det med indretningen af akvariet? Er det klar ti at blive vist frem? ;)

Nice2one
Rejebegynder
Rejebegynder

Post by Nice2one »

mich wrote:Er ved at sætte et Sulawesi akv. op på 85L - der har jeg valgt lidt større luft filtere fra Unipet og der kommer 2 x dobbelt patron filter i akvariet, de ser sådan her ud:
Iflg. producenten er det op til 120L
unipet_120L_luftfilter.jpg
Princippet er det samme, men dem fra Unipet er lidt større og dermed mere filter masse.
Hey Mich, hvor købte du dem fra Unipet ? evt link...eller endnu bedre har du to stk som du ikke skal bruge som jeg kan købe af dig ;) kan nemlig se at du bor i Ølstykke...ikke så langt fra Jyllinge hvor de gamle bor.

Mvh Keen :ugeek:

mich
Rejefreak
Rejefreak

Post by mich »

Hej Keen,

De er købt i Bonnie i egedalcenteret (det gl. Stenløse center) :) - har desværre ikke nogen i den kaliber liggende. Mener det var 59,- eller 69,-jeg gav

Mvh. Mich

mich
Rejefreak
Rejefreak

Post by mich »

det var 69,- (men vogt dig lige.. ) der er også nogen der er mærket til 89,- ! - skulle købe noget kattemad idag så jeg tjekket lige ;)

Mvh. Mich

Nice2one
Rejebegynder
Rejebegynder

Post by Nice2one »

mich wrote:det var 69,- (men vogt dig lige.. ) der er også nogen der er mærket til 89,- ! - skulle købe noget kattemad idag så jeg tjekket lige ;)
Okay heldigvis fik jeg dem som var mærket til 69 ;) var lige forbi i dag ;) må indrømme at Bonni i stenløse var det sidste sted jeg havde regnet med at købe noget til rejer ;)

Men takker for hjælpen, så er luft filterne på plads :)

Jonas
Rejefreak
Rejefreak

Post by Jonas »

Har du ellers resten af indholdet på plads?
Bundlag og indretning?

Post Reply