Hejsa..
Jeg er fan af JBL's gødningskugler. Skal de kommende dage til at starte mit 50L rejeakvarie op. Det skal deles i to og indeholde både Blue tiger og Deep blue tiger.
Jeg vil jo gerne at mine planter også ser flotte og dekorative ud og har det godt, så derfor havde jeg i sinde at putte 1/2 JBL kugle ned til især mine Pogostemon helferi.
Jeg tænker selv at det ikke umiddelbart bli er noget problem. Men hvad siger i andre?? Tror i jeg kan gøre det eller bør jeg lade vær?
JBL gødningskugler vs rejer
-
- Rejefreak
- Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd
-
- Site Admin
- Lokation.: hvidovre
Re: JBL gødningskugler vs rejer
jeg har nogle fra aqua tropica jeg ikke bruger,men har afprøvet dem på mine taiwan bee's og ingen problemer.
men der står på pakken eller bøtten om det er rejesikkert.
nu bruger jeg ikke selv gødning men prøver at finde planter der er lidt mere hårdføre og ikke har de store lyskrav og helst ingen gødning eller co2.
men der står på pakken eller bøtten om det er rejesikkert.
nu bruger jeg ikke selv gødning men prøver at finde planter der er lidt mere hårdføre og ikke har de store lyskrav og helst ingen gødning eller co2.
mvh
Deniz
Deniz
-
- Rejefreak
- Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd
Ja okay. Jeg må se om jeg kan finde noget på etiketten.
Hvilke planter bruger?
Har selv kig på javabregne, en cryptocoryne art, vallisneria Nana og så pogostemon helferi (det er især denne som jeg tænker der behøver gødning).. Og så selvfølgelig noget mos også
Har du andre forslag?
Hvilke planter bruger?
Har selv kig på javabregne, en cryptocoryne art, vallisneria Nana og så pogostemon helferi (det er især denne som jeg tænker der behøver gødning).. Og så selvfølgelig noget mos også
Har du andre forslag?
Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår
-
- Site Admin
- Lokation.: hvidovre
de der tropica easy skulle vist være meget gode.
så har jeg nogle eloecharis mini og en anden eleocharis som er en baggrundsplante. men har ikke særligt meget forstand på planterne endnu så dem tager jeg det helt roligt med.
så har jeg nogle eloecharis mini og en anden eleocharis som er en baggrundsplante. men har ikke særligt meget forstand på planterne endnu så dem tager jeg det helt roligt med.
mvh
Deniz
Deniz
Jeg er blevet glad for Nymphoides sp Taiwan (kan købes som 1-2-grow "easy" plante). Den kræver ikke meget, jeg synes den er pæn og rejerne spiser af den - jeg formoder det er positivt.