1 2 grow... Tropica-plante
1 2 grow... Tropica-plante
Jeg har købt en plastikbøtte med eleocharis parvula fra Tropica. Det er en sjov, græslignende plante. Den er sat ned i akvariet, hvor min nyindkøbte viftereje er. Inden nedsætningen er den skyllet, har ligger i vandbad ca. 1 døgn, delt og skyllet igen for at sikre at der ikke sidder gødning på den. Rejer er meget følsomme overfor de fleste former for gødning, så man skal passe godt på. Nu håber jeg, at jeg har gjort det godt nok.
Planten breder sig efterhånden og kan f.eks. bruges som bunddække. Jeg er spændt på, hvordan det kommer til at gå, da jeg bare har tænkt mig at lade den vokse i hanevand uden at tilsætte noget som helst. Der kommer billeder snart, og så vil jeg opdatere efterhånden.
Planten breder sig efterhånden og kan f.eks. bruges som bunddække. Jeg er spændt på, hvordan det kommer til at gå, da jeg bare har tænkt mig at lade den vokse i hanevand uden at tilsætte noget som helst. Der kommer billeder snart, og så vil jeg opdatere efterhånden.
Rejeforum - når rejer ikke længere er noget, man bare spiser.
Re: 1 2 grow... Tropica-plante
Så kom der et billed af græsset Min atya garbonensis kunne dog ikke lokkes frem til ære for rejefolket. Der skal sættes en rødlig plante ned blandt de grønne planter, så det ikke er så "grønt".
- Attachments
-
- rejef 1.jpg (45.32 KiB) Viewed 10481 times
Ser rigtig fint ud - skal nok blive tættere med tiden...
Mener det er Henrik Hundslev her fra siden, der også har et par atya garbonensis...
Det er XL akvarierejer bigtime...
Mener det er Henrik Hundslev her fra siden, der også har et par atya garbonensis...
- Henrik_Hundslev
- Rejefreak
- Lokation.: 6440 Augustenborg
Jeps ! men mine er blevet meget sky efter jeg har flyttet dem......Jonas wrote:Ser rigtig fint ud - skal nok blive tættere med tiden...
MVH Henrik
Rejenørd wannabe
Rejenørd wannabe
Ja, det er lidt af en reje ift. dværgrejerne. Men lige så stor den er, lige så sky er den Hvis man foretrækker dyr, der er synlige hele tiden, så er det nok ikke det rigtige, men den er nu sjov, når man engang i mellem kan se, at den sidder og vifter.
Jeg fodrer med pulveriseret rejepulver og grønpiller, hvad giver du dine Henrik? Og de har åbenbart ikke brydt sig om flytningen, dine rejer. Du kan da heller ikke bare komme og forstyrre husfreden sådan
Jeg fodrer med pulveriseret rejepulver og grønpiller, hvad giver du dine Henrik? Og de har åbenbart ikke brydt sig om flytningen, dine rejer. Du kan da heller ikke bare komme og forstyrre husfreden sådan
- Henrik_Hundslev
- Rejefreak
De får det samme som fiskene får.... flagefoder-div.frost foder- mallepiller. Vedrørende flytningen tjaaa akvariet som de var i skulle tømmes og omlægges, men det er da muligt de skal tilbage igen.......... nu vil jeg lige se tiden lidt an....Reja wrote:
MVH Henrik
Rejenørd wannabe
Rejenørd wannabe
OkayHenrik_Hundslev wrote:De får det samme som fiskene får.... flagefoder-div.frost foder- mallepiller. Vedrørende flytningen tjaaa akvariet som de var i skulle tømmes og omlægges, men det er da muligt de skal tilbage igen.......... nu vil jeg lige se tiden lidt an....Reja wrote:
Plejede dine at komme frem - jeg har nemlig ikke set min fremme endnu (kan dog se den i genspejlingen af sideglasset). Måske skal min have en kammerat på et tidspunkt, har jeg tænkt på.
Tror de kræver en del lys. jeg fik aldrig mine eleocharis parvula til at gro i mit 325 med 3x40watt
Mvh
Henrik
Henrik
Ja, det er rigtigt. Vil den gro, så må den gro, og ellers så må den lade væred9ha wrote:Tror de kræver en del lys. jeg fik aldrig mine eleocharis parvula til at gro i mit 325 med 3x40watt
- Henrik_Hundslev
- Rejefreak
Reja wrote:OkayHenrik_Hundslev wrote:De får det samme som fiskene får.... flagefoder-div.frost foder- mallepiller. Vedrørende flytningen tjaaa akvariet som de var i skulle tømmes og omlægges, men det er da muligt de skal tilbage igen.......... nu vil jeg lige se tiden lidt an....Reja wrote:
Plejede dine at komme frem - jeg har nemlig ikke set min fremme endnu (kan dog se den i genspejlingen af sideglasset). Måske skal min have en kammerat på et tidspunkt, har jeg tænkt på.
Jeg har 2 stk. inden jeg flyttede dem gik de sammen med nogle blå tigerrejer og da var de tit fremme.
MVH Henrik
Rejenørd wannabe
Rejenørd wannabe