Hvid grus til rejer?

Her kan der stilles spørgsmål fra begynderen
Arthur
Rejeholder
Rejeholder
Lokation.: Fyn

Hvid grus til rejer?

Post by Arthur »

Den ene butikskæde har tilbud på hvid grus - SIRIUS 5 - 8 MM - kan det bruges til rejer, hvilke rejer?

Akvarium opstart min våde hjemmeside

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Lokation.: hvidovre

Re: Hvid grus til rejer?

Post by monjak2444 »

jeg vil bruge lidt mørkere grus end hvid så rejerne kan føle sig mere tilpas men vis akvariet kommer til at se ud som på din hjemmeside så tror jeg ikke du vil få problemer med stresset rejer der mister farven efter en uges tid fordi de er stresset og ikke føler sig godt tilpas.

alle neocaridina arter burde kunne gå på det bundlag,macrobrahium arter os,caridina arter vil jeg ikke bruge på det bundlag da de er mere sarte.

mvh

Deniz

Tostra
Rejeholder
Rejeholder

Post by Tostra »

Du vil ikke få de flotte dybe farer på rejerne med hvidt bundlag.
Jeg har altid brugt sort bundlag i mine, og vil altid gøre det, hvis det er muligt.

Arthur
Rejeholder
Rejeholder

Post by Arthur »

Hver gang jeg ser det hvide underlag, så vil jeg have et akvarium med det; men kan ikke finde ud af, hvor det er godt til.

Jeg vil også gerne have sort underlag; men i mit mørke og mørklagte hjem bliver det virkelig mørkt med sort underlag. Så det har jeg kun i de to mindste akvarier.

Tostra
Rejeholder
Rejeholder

Post by Tostra »

Lyst bundlag stresser fisk, og garanteret også rejer, så jeg ville som sagt klart vælge sort. Du kan jo sætte nogle planter i akvariet, der kan lyse lidt op :-)

faxe
Rejeholder
Rejeholder
Lokation.: 7200 - Grindsted

Post by faxe »

Uanset om du vælger hvid eller sort, så synes jeg også at en kornstørrelse på 5-8 mm. er alt for stor.

Har selv sort sand i 3 akvarier, det hedder JBL Sansibar, og er størrelse 0,2 - 0,5 mm. og det er helt perfekt, selv de aller mindste
rejer har ingen besvær med at vende og dreje de små sandkorn i deres uendelige søgen efter spiselige mikro organismer.

Og du kan nøjes med et ganske tyndt lag, så en posefuld kan række til flere akvarier.

Det fåes også i en hvid udgave. http://www.jbl.de/en/aquatics-freshwate ... ibar-white

/ John

Arthur
Rejeholder
Rejeholder

Post by Arthur »

Jeg tror jeg køber Haley (sorte sten 1,5 - 2,5 MM)

http://www.petworld.dk/images/imagehand ... 197997.jpg

Tostra
Rejeholder
Rejeholder

Post by Tostra »

faxe wrote:Uanset om du vælger hvid eller sort, så synes jeg også at en kornstørrelse på 5-8 mm. er alt for stor.

Har selv sort sand i 3 akvarier, det hedder JBL Sansibar, og er størrelse 0,2 - 0,5 mm. og det er helt perfekt, selv de aller mindste
rejer har ingen besvær med at vende og dreje de små sandkorn i deres uendelige søgen efter spiselige mikro organismer.

Og du kan nøjes med et ganske tyndt lag, så en posefuld kan række til flere akvarier.

Det fåes også i en hvid udgave. http://www.jbl.de/en/aquatics-freshwate ... ibar-white

/ John
Hvor køber du det henne?

faxe
Rejeholder
Rejeholder

Post by faxe »

Jeg købte det på ebay.de

Prøv at skriv det i søgefeltet på ebay, så kommer der en stribe sælgere, men vær opmærksom på
at de fleste pga. vægten har meget høje forsendelsesomkostninger til udlandet :idea:

Jeg købte 2 poser, og valgte den forhandler der havde den laveste pris incl. fragt.

/ John

faxe
Rejeholder
Rejeholder

Post by faxe »

Det var hos denne forhandler jeg købte det, som sagt så købte jeg 2 poser (20 Kg.) og de tager kun 0,50 Euro i fragt
for nr. 2 enhed. så det var de billigste jeg på daværende tidspunkt kunne finde.

http://www.ebay.de/itm/JBL-Sansibar-sch ... 3f2e31a811

/ John

Post Reply