Nu også et par maller her...
-
- Site Admin
- Lokation.: hvidovre
Re: Nu også et par maller her...
hvad er det for nogle du har der og dine longfin er blevet flotte.
mvh
Deniz
Deniz
-
- Site Admin
de er flotte jeg har selv 3 l-333 og 3 l-201.
har desværre ingen billeder af mine L-201.mvh
Deniz
Deniz
For dælen da...
Det billede af din Longfinn, det er bare et kanon godt billede, et af de bedste jeg har set i lang tid..
Og hvor er den smuk..
Det billede af din Longfinn, det er bare et kanon godt billede, et af de bedste jeg har set i lang tid..
Og hvor er den smuk..
Her lige et par opdaterede billeder...
Der er 3 L-144 Long Fin tilbage...den mindste er pist forsvundet...
Den største er helt sikkert en han - den er så småt begyndt at indtage hulerne for alvor. De 2 andre er lidt mindre - håber stærkt på en hun eller to...
Der er 3 L-144 Long Fin tilbage...den mindste er pist forsvundet...
Den største er helt sikkert en han - den er så småt begyndt at indtage hulerne for alvor. De 2 andre er lidt mindre - håber stærkt på en hun eller to...
Så skal du snart igang med nogle vandskift, med noget køligere vand, det sætter gang i produktionen.
Her en lille update:
Min lile trio er fordelt perfekt med 1 han og 2 hunner.
Hannen er klart den største, mens de 2 hunenr er noget mindre.
Der har været lagt æg en gang, men desværre blev det ikke til noget. Fandt et enkelt æg ude i akvariet, som en snegl var ved at kaste sig over. Formoder at hannen har smidt æggene ud af mallerøret i løbet af natten.
Ærgeligt - men vigtigst af alt - der er både han og hun - ligesom de fungerer sammen.
Så nu skal den største hun fodres lidt op igen - inden der forsøges med lidt kolde vandskift.
I mit akvarium er der kun trærødder, huler og filter/pumpe, men intet bundlag.
Måske det er for "skarpt" lys for mallerne, når lyset reflekterer ned på glasbunden? Måske bedre med et mørkt lille bundlag eller betyder det ikke så meget for deres velbefindende og villighed til at yngle?
Her er et par nye billeder...
Min lile trio er fordelt perfekt med 1 han og 2 hunner.
Hannen er klart den største, mens de 2 hunenr er noget mindre.
Der har været lagt æg en gang, men desværre blev det ikke til noget. Fandt et enkelt æg ude i akvariet, som en snegl var ved at kaste sig over. Formoder at hannen har smidt æggene ud af mallerøret i løbet af natten.
Ærgeligt - men vigtigst af alt - der er både han og hun - ligesom de fungerer sammen.
Så nu skal den største hun fodres lidt op igen - inden der forsøges med lidt kolde vandskift.
I mit akvarium er der kun trærødder, huler og filter/pumpe, men intet bundlag.
Måske det er for "skarpt" lys for mallerne, når lyset reflekterer ned på glasbunden? Måske bedre med et mørkt lille bundlag eller betyder det ikke så meget for deres velbefindende og villighed til at yngle?
Her er et par nye billeder...
-
- Site Admin
ærgeligt med den dumme han det er meningen han skal passe på æggende,ellers har jeg set en jeg hentet rejer hos have sådan en breederbox udenpå med luft som vi har og der havde hun lagt æggende som lige var klækket et par dag før jeg kom uden problemmer.
mvh
Deniz
Deniz
Ja - nu må vi lige se, om de kommer igang på et eller andet tidspunkt. Synes ikke hunnerne ser då rogntunge ud endnu, så de skal nok fodres lidt op inden de er klar til leg igen.