Jeps..... det er lige landet i postkassenJonas wrote:Så skulle magasinet være på vej..
Langt om længe er magasinet på gaden...
- Henrik_Hundslev
- Rejefreak
- Lokation.: 6440 Augustenborg
Re: Langt om længe er magasinet på gaden...
MVH Henrik
Rejenørd wannabe
Rejenørd wannabe
-
- Site Admin
- Lokation.: hvidovre
Der er rigtig, rigtig, RIGTIG mange gode billeder i, og masser af læse stof. Jeg må indrømme at jeg til den pris havde forventet et mindre og tyndere format. Min forventning er gjort til skamme. 130 A4 sider. Det er da alle pengene værd.
Super med noget reje litteratur. Jeg er efterhånden godt træt af at læse de samme hjemmesider om og om igen.
Super med noget reje litteratur. Jeg er efterhånden godt træt af at læse de samme hjemmesider om og om igen.
Mvh
Carsten
Carsten
-
- Site Admin
det lyder sku da som en god deal,ja man kan godt blive skør er at læse de samme reje sider hele tiden
mvh
Deniz
Deniz
Spændende med den italienske erfaring angående kulde/varme i forhold til kønnet på ungerne...andre der har gjort lignende observationer?
-
- Site Admin
Jeg har ikke observeret noget lignende, men har jo heller ikke kigget efter det. Det er da interessant hvis det er rigtigt. (Han er i øvrigt fra Portugal )Jonas wrote:Spændende med den italienske erfaring angående kulde/varme i forhold til kønnet på ungerne...andre der har gjort lignende observationer?
Jeg synes at det også er spændende læsning om TiBees. Om hendes betragtninger helt holder stik, er jeg dog ikke så sikker på. Hun foreslår jo at stort set alle kulturstammer, der ikke er Red/Black Bee eller alm. Tiger, er resultatet af TiBee. Der er vist ingen tvivl om at der er sket mange tilsigtede og utilsigtede kryds, men alligevel. For eksempel tror jeg at der er mere i det end som så, når det kommer til TB. F.eks:
- Bee x TB giver ingen TB men alle unger kan få TB afkom. F1 mischlinge x F1 mischlinge giver ca 25% TB. F1 mischlinge x TB giver ca. 50% TB. Dette tyder på en simpel autosomal recessiv arvegang af et enkelt gen.
- Der er almindelig bred tilslutning om at TB er mere sarte end alm. Bees. Især unger men også voksne eksemplarer er mere sarte. TB er blevet krydset med et utal alm. Bees fra forskellige stammer. Afkommet kan jo give TB i F1 el. F2 alt efter omstændighederne hvor mischlingene ikke lader til at være mere sarte end alm. Bees og TB er sartere. Dette betyder (for mig) at sartheden hænger sammen med det faktum at rejen er TB og kan ikke som sådan tilskrives en generel sarthed i stammen. At TB er blevet krydset med mange forskellige stammer Bee, har ikke gjort sartheden væsentligt mindre. Selvfølgeligt kan der også være forskel på robustheden inden for de forskellige stammer TB, men fælles er det at de alle er sartere.
Alene de to ovenstående ting, mener jeg tyder på at der er tale om en mutation, og ikke bare et resultat af TiBee. Det er så meget muligt at der har været noget TiBee indblandet et sted. Det kunne forskellen i farvetegningerne på alm. Bees og TB godt tyde på, men det er svært at sikker.
Mvh
Carsten
Carsten
Jeg havde håbet, at der var kommet lidt flere dybdegående artikler i magasinet, men synes generelt, at det et rigtigt godt magasin.
Køber helt sikkert også de kommende. Hvem ved...måske vi en dag får en dansk rejeopdrætter i magasinet.
Ærgeligt at det ikke er opdrætterens selvvalgte rejer, man ser på de enkelte billeder, men kun fotos taget af Chris L. Billederne er selvfølgelig virkelig flotte, men kunne være interessant at se billeder af de enkelte personers akvarier, setup og selvvalgte rejer.
Synes du har en fin pointe der Carsten - foregår en del diskussion omkring Taiwan, Pinto og TaiTiBee i øjeblikket på diverse fora.
Køber helt sikkert også de kommende. Hvem ved...måske vi en dag får en dansk rejeopdrætter i magasinet.
Ærgeligt at det ikke er opdrætterens selvvalgte rejer, man ser på de enkelte billeder, men kun fotos taget af Chris L. Billederne er selvfølgelig virkelig flotte, men kunne være interessant at se billeder af de enkelte personers akvarier, setup og selvvalgte rejer.
Synes du har en fin pointe der Carsten - foregår en del diskussion omkring Taiwan, Pinto og TaiTiBee i øjeblikket på diverse fora.
Nogen der har hørt noget til vol. 2, der skulle have været ude her i efteråret?
Mvh
Carsten
Carsten
- Henrik_Hundslev
- Rejefreak
- Lokation.: 6440 Augustenborg
De arbejder stadig på det.....det sidste jeg har hørt var det skulle komme i handlen sidst i december.
MVH Henrik
Rejenørd wannabe
Rejenørd wannabe