Nu også et par maller her...
Re: Nu også et par maller her...
he he...godt fyldt der ja !!!
Dine hanner må da være åndsvage, hvis du ikke kan få lokket så lækker en dame ind i hulen, men hun er måske lidt kræsen
Dine hanner må da være åndsvage, hvis du ikke kan få lokket så lækker en dame ind i hulen, men hun er måske lidt kræsen
Såååååå er der endelig æg igen på mine L-144 Long Fin
Så lige at min ene hun var blevet noget "tynd" på kroppen igen og rigtig nok er hannen i en af hulerne og passer på æggene.
Æggene må være lagt i går eller dag.
Skulle egentlig skifte vand i akvariet i dag - en 30-40 procent og rense bundet i akvariet, da de er en del slam.
Jeg kører kun med indenvendigt filter i akvariet og det skulle også renses i dag, da der næsten ikke er mere flow.
Hmmm...vil helst ikke rode for meget, så hannen skubberne æggene ud igen.
Alternativt, så skal jeg smide æggene i en breeding box og se om de kan klække den vej.
Men er nu mest til "naturlig" ægpasning...
Så lige at min ene hun var blevet noget "tynd" på kroppen igen og rigtig nok er hannen i en af hulerne og passer på æggene.
Æggene må være lagt i går eller dag.
Skulle egentlig skifte vand i akvariet i dag - en 30-40 procent og rense bundet i akvariet, da de er en del slam.
Jeg kører kun med indenvendigt filter i akvariet og det skulle også renses i dag, da der næsten ikke er mere flow.
Hmmm...vil helst ikke rode for meget, så hannen skubberne æggene ud igen.
Alternativt, så skal jeg smide æggene i en breeding box og se om de kan klække den vej.
Men er nu mest til "naturlig" ægpasning...
Skiftede vandet...og mange af de små maller lever stadig.
Enkelte af ungerne er ude af hulen, mens andre stadig befinder sig inde i hulen.
Vil tror, at der er en 15 unger tilbage...blommesækken er næsten væk, så mon ikke resten kommer ud af hulen i søgen efter mad i løbet af de næste par dage.
Men herligt med de første overlevende unger
Enkelte af ungerne er ude af hulen, mens andre stadig befinder sig inde i hulen.
Vil tror, at der er en 15 unger tilbage...blommesækken er næsten væk, så mon ikke resten kommer ud af hulen i søgen efter mad i løbet af de næste par dage.
Men herligt med de første overlevende unger
-
- Site Admin
- Lokation.: hvidovre
nice jonas tillykke med ungerne så fik du startet en lille klan af de flotte maller
mvh
Deniz
Deniz
Ja - nu håber jeg bare, at de overlever de næste par uger...
Er godt med trærødder i akvariet, hvor de kan rapse lidt af i ly og næ...
Er godt med trærødder i akvariet, hvor de kan rapse lidt af i ly og næ...
-
- Site Admin
med din viden så tror jeg chancerne er pænt store, ved selvfølgelig ikke hvor meget du ved om fisk men de skal nok klare den,så har du en lille algehær slagtere
mvh
Deniz
Deniz
Der røg faktisk en del malleunger den første dage efter de svømmede frit.
Jeg manglede simpelt ilt/filterkapacitet i akvariet. Min pumpe var i stykker, så vandet har ikke været af god kvalitet.
Nu er der midlertidigt sat 2 store iltsten derned og et lille nano minifilter indtil rigtig pumpe/filter løsning kan anskaffes.
De sidste 4-5 dage har jeg ikke obserevet dødsfald, så håber resten overlever.
Her til aften talte jeg ca. 15 unger.
De fik agurk for første gang i dag.
De voksne spiser selvfølgelig ovenfra, mens ungerne ikke rigtig har fundet ud af, at den gode "løse" mad ikke sidder på ydersiden af agurken.
Jeg manglede simpelt ilt/filterkapacitet i akvariet. Min pumpe var i stykker, så vandet har ikke været af god kvalitet.
Nu er der midlertidigt sat 2 store iltsten derned og et lille nano minifilter indtil rigtig pumpe/filter løsning kan anskaffes.
De sidste 4-5 dage har jeg ikke obserevet dødsfald, så håber resten overlever.
Her til aften talte jeg ca. 15 unger.
De fik agurk for første gang i dag.
De voksne spiser selvfølgelig ovenfra, mens ungerne ikke rigtig har fundet ud af, at den gode "løse" mad ikke sidder på ydersiden af agurken.
Godt du har fået styr på vandkvaliteten, forhåbentlig mister du ikke flere. Jeg syntes altså de er ret nuttede hvor store bliver de?
-
- Site Admin
typisk at en teknisk problem bare kan ødelægge så meget.
i det mindste har du 15 glade unger der må lære at spise agurk på den hårde måde :)håber de klare den indtil der kommer nyt pumpe og langt tid efter det os
i det mindste har du 15 glade unger der må lære at spise agurk på den hårde måde :)håber de klare den indtil der kommer nyt pumpe og langt tid efter det os
mvh
Deniz
Deniz
Hannen er en 8 cm efterhånden - de 2 hunner vel en centimeter eller 2 mindre.Tut wrote:Godt du har fået styr på vandkvaliteten, forhåbentlig mister du ikke flere. Jeg syntes altså de er ret nuttede hvor store bliver de?
De bliver vel omkring 12-14 cm som voksne...