Jeg fandt i dag denne reje gående rundt. Det burde være en rød reje; men....
Hvad skal der ske med denne - og evt. andre rejer - som mangler farve? Skal jeg dræbe dem?
Lade dem gå i et selskabsakvarium, hvor den måske - måske ikke, bliver spist, eller skal den over til nogle fisk, som med garanti spiser rejen, når de er blevet store nok?
Kan den - realistisk set - få en rød farve uden, jeg gør noget?
Skal rejen dø?
Skal rejen dø?
- Attachments
-
- 2014-03-29-mangler-farve.jpg (125.62 KiB) Viewed 5231 times
Akvarium opstart min våde hjemmeside
Re: Skal rejen dø?
Når jeg har nogle rejer, som ikke holder farven, smider jeg dem over i selskabsakvariet..
De lever forøvrigt i bedste velgående der, men kommer jo an på, hvilke fisk du har deri..
Mine er bare almindelige, perlegurami, platy, sværddrager etc...
De lever forøvrigt i bedste velgående der, men kommer jo an på, hvilke fisk du har deri..
Mine er bare almindelige, perlegurami, platy, sværddrager etc...
Re: Skal rejen dø?
Jeg tror, at jeg har en "større flok" i mit selskabsakvarium af røde rejer, som er knap så røde. Måske er der kun denne ene, som helt mangler den røde farve; men et forsigtigt gæt er, at jeg nok har 10 rejer i akvariet, som alle kun har en smule rød farve.
Skal jeg forsøge, at fange dem og dræbe dem? Eller skal jeg lade dem gå og håbe på, at mine guldbarbe bliver så store, at de spiser rejrene?
Det undre mig i øvrigt lidt, at disse rejer lever til trods for de altid meget sulte gul lyrehale spenops, der også findes i akvariet. Jeg tror, at disse fisk både æder deres egne unger samt ungerne fra guppyerne. En enkelt guppyunge har jeg set, jeg gætter på, at der har været flere som dog er blevet spist.
Skal jeg forsøge, at fange dem og dræbe dem? Eller skal jeg lade dem gå og håbe på, at mine guldbarbe bliver så store, at de spiser rejrene?
Det undre mig i øvrigt lidt, at disse rejer lever til trods for de altid meget sulte gul lyrehale spenops, der også findes i akvariet. Jeg tror, at disse fisk både æder deres egne unger samt ungerne fra guppyerne. En enkelt guppyunge har jeg set, jeg gætter på, at der har været flere som dog er blevet spist.
Akvarium opstart min våde hjemmeside