Transport af rejer

Almen snak om rejer - Alt andet
jawbreakingtrucker
Rejeyngel
Rejeyngel
Lokation.: Nummer Alslev

Transport af rejer

Post by jawbreakingtrucker »

Hvordan emballerer i rejerne når de skal med posten? og hvordan gør forhandlere i Danmark kontra udlandet?

retsis ti esool ro ti evoM

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Lokation.: hvidovre

Re: Transport af rejer

Post by monjak2444 »

fra udlandet af kommer de først rejerne i en pose så i en flamingo kasse også en heating bag så de ikke mister temperaturen også avis ned i kassen også derud af :) og velkommen til

mvh

Deniz

Henrik_Hundslev
Rejefreak
Rejefreak
Lokation.: 6440 Augustenborg

Post by Henrik_Hundslev »

Jeg fylder rejerne i en transportpose sammen med noget filtermåtte så de har noget at side på under transport. Så kommer de i en flamingo kasse med avispapir omkring og afhængig af temperatur en heatpack. Taper det hele godt til og så afsted med dem :D

MVH Henrik
Rejenørd wannabe

jawbreakingtrucker
Rejeyngel
Rejeyngel
Lokation.: Nummer Alslev

Post by jawbreakingtrucker »

monjak2444 wrote:fra udlandet af kommer de først rejerne i en pose så i en flamingo kasse også en heating bag så de ikke mister temperaturen også avis ned i kassen også derud af :) og velkommen til
Tak for velkomsten :)
De der heating bag, er det dem man også kan bruge i vanter og sko om vinteren?
Jeg har et hav af kirsebærrejer og nu er jeg jo nået til stadiet hvor der også skal lidt andre farver i spil :D

retsis ti esool ro ti evoM

Smedn
Rejefreak
Rejefreak
Lokation.: 9000 Aalborg

Post by Smedn »

Skal der være luft i poserne eller skal de være helt fyldt med vand? Altså, jeg ved godt der skal vand i, men 70% fyldt eller 100% ;)

Henrik_Hundslev
Rejefreak
Rejefreak

Smedn wrote:Skal der være luft i poserne eller skal de være helt fyldt med vand? Altså, jeg ved godt der skal vand i, men 70% fyldt eller 100% ;)
Hvis det er Breathing bags skal de fyldes helt.... "normale" poser skal der være luft i

MVH Henrik
Rejenørd wannabe

monjak2444
Site Admin
Site Admin

Post by monjak2444 »

ja det tror jeg godt du kan lol er du ikke viking jawbreaker :D

jeg har hørt fra forskellige der har købt rejer af mig at de ikke puster luft i posen men fanger ligeso luften i posen det er jeg begyndt på.fact or faked kom med den folkens :D

mvh

Deniz

Henrik_Hundslev
Rejefreak
Rejefreak

Du må ikke puste posen op med munden fordi så fylder du Co2 ned til rejerne og det er de ikke så glade for ;)

MVH Henrik
Rejenørd wannabe

monjak2444
Site Admin
Site Admin

Post by monjak2444 »

tak for svar henrik er der flere der har en mening om det,fordi folk har altid forskellige meninger.

men jeg selv bruger osse henriks metode.

mvh

Deniz

d9ha
Rejefreak
Rejefreak
Lokation.: Esbjerg

Post by d9ha »

mjah, det er nok en af de der sandheder med modifikationer.
Ca 21% af den luft vi indånder er ilt. Resten af den atmosfæriske luft er overvejende kvælstof (78%), kuldioxid (0,03%) og enkelte andre luftarter. Desuden indeholder luften vanddamp. Luften vi udånder, er stort set sammensat som den vi indånder, men der er lidt mindre ilt (ca. 17%) og lidt mere kuldioxid (ca. 3-4%).
Så det er jo ikke sådan, at man fylder posen op med kuldioxid. Men må indrømme, at jeg også bruger at snappe luft fremfor at puste.

Har set ved nogen forhandlere, at de har en slange fra en luftpumpe hængende til formålet.

Mvh
Henrik

Post Reply