Er Pinto en Taiwan Bee ???
-
- Rejefreak
Re: Er Pinto en Taiwan Bee ???
De går super godt! . Har dog stadigvæk min"Pinto" sump, hvor der går spottedhead r1 og en rød og to sorte belly Line, og lidt KK og panda Pinto gen.
På grund af de snart meget store græs "marker" i det Akvarie hvor hoved delen går,så ser man max 10 rejer af gangen, men så når man giver dem en stik/plade så vrimler det frem fra alle steder, ser total crippi griner ud .
Har en super flot red shadow mosura som jeg "tvangs" parrede i en breathingbox, med en flot red spottedhead pinto,som går uge fem i møde med æg( tror fadme det bliver guf)
De tre sidste blåhoved spottedhead Pinto jeg købte for tre-fire uger siden, har nogle fantastiske farver/prikker, nærmest skinnende guld agtig og hvid.
På grund af de snart meget store græs "marker" i det Akvarie hvor hoved delen går,så ser man max 10 rejer af gangen, men så når man giver dem en stik/plade så vrimler det frem fra alle steder, ser total crippi griner ud .
Har en super flot red shadow mosura som jeg "tvangs" parrede i en breathingbox, med en flot red spottedhead pinto,som går uge fem i møde med æg( tror fadme det bliver guf)
De tre sidste blåhoved spottedhead Pinto jeg købte for tre-fire uger siden, har nogle fantastiske farver/prikker, nærmest skinnende guld agtig og hvid.
I love shrimps
NISSEN
NISSEN
-
- Site Admin
- Lokation.: hvidovre
hehe det godt thomas man skal holde modet oppe når uheldet sker,og glæder mig til at se nogle af de rejer snart
mvh
Deniz
Deniz
-
- Rejefreak
Er ved at sparre op til en Marcolinse, for det er ikke til uden, så skal der nok komme billeder
I love shrimps
NISSEN
NISSEN
-
- Site Admin
- Lokation.: hvidovre
-
- Rejefreak
Hej Thomas,
Lyder som om, at du har har haft lidt uheld i baljerne, men
Ærgeligt med tabet...kender til det. Det er ikke sjovt.
Men sikker dog nogle nye investeringer, som du får foretaget dig. Både nye Pinto og spotted head...har I helt droppet skatten i Nykøbing Sjælland?
Lyder som om, at du har har haft lidt uheld i baljerne, men
Lyder ikke rart med svamp !!!Nissehulen wrote:Lyder super super godt Jonas .
Her i nissekælderen går det knap så godt. Fandt alm hus svamp i kælderen, så måtte desværre nedlægge mit Pinto Akvarie og sætte alle mine nye 50 stk spottedhead, mine egne spottedhead, røde/sorte/blå spottedhead Pinto, og røde/sorte zebra, Taiwan Pinto gen sammen i et Akvarie . Ikke helt efter planen, da der røg en slat på ca 6 pinto's i god str . Har så sat en flok på 15-20 Taiwan hunner og spottedhead hunner og nogle røde spottedhead Pinto hanner sammen i et andet, for lige at sprede Pinto genet lidt, hvis der skulle ske noget uventet skidt!.
Men sådan er det jo at have rejer, lidt op og lidt ned, gør bare NAS!!! Når det er spottedhead det går ud over.
Noget yngel er der kommet af forskellige typer, men også en del er gået bort!.
Så bestanden er sådan lidt op og lidt ned.
Men sætter varmelegme og auto køling på alle 13 akvarier fra midt næste måned, for en sikkerheds skyld.
Ærgeligt med tabet...kender til det. Det er ikke sjovt.
Men sikker dog nogle nye investeringer, som du får foretaget dig. Både nye Pinto og spotted head...har I helt droppet skatten i Nykøbing Sjælland?
-
- Rejefreak
Ha ha når jeg så siger, at Odsherred kommune faktisk har Danmarks højeste kommune skat, så er den jo helt gal .
Nej griner sgu lidt af mig selv. For selv efter så mange år med akvarier,planter og fisk, tog jeg sgu fejl af en simpel trærod. Det var en ah!!! En rosen rod i selveste Pinto sumpen!. Fattet ikke, at mine små Pinto børn med et bare forsvandt og forsvandt ???, mærkeligt!!. Så forsvandt nogle KK og så nogle spottedhead og så'en ret hurtig blev rigtig mange til meget få, måske 30-40 blandet spottedhead, Pinto yngel og voksne. En dag fik jeg øje på en panda som frisk svømmede hen til træroden, kravlede op ad den,for at spise og med et lavede den to-tre ryk!! Svømmede et par omgange og var sten!! Død!! Af hvad!! Tænkte jeg!!. Noget er da helt helt galt. Havde bemærket at intet mos vil vokse på den rod og havde vendt det med Morten, men hvde slået tanken væk igen.
Når men da jeg fik taget i roden, gik den nærmest i opløsning, og så var det at fange, hvad der kunne fanges, for det snask så ikke sundt ud damn!!.
Rensede vandet, smed den rod( kæp) af H til!!! Og flyttet de rejer jeg kunne finde.
Så op på hesten, bestilte 50 spottedhead r1, som nu er store nok, og er begyndt at gå med æg, og så lige lidt KK Pinto gen, og nogle blå spottedhead Pinto , damn!! De er flotte.
Så nu er en god stak, red,blue,black spottedhead Pinto, nogle red og blue shadow mosura, blue bolt,KK,panda, red bolt hunner og en ordentlig stak alm spottedhead i samme balje. Først nu er der begyndt at ske noget. Men den gamle sump er der så kommet noget yngel, bare lidt .
Og så lige lidt svamp i kælderen Hurra!!
Så ja når alt ser super ud, så!!! Nyd det , for det kan vende hurtig.
Nej griner sgu lidt af mig selv. For selv efter så mange år med akvarier,planter og fisk, tog jeg sgu fejl af en simpel trærod. Det var en ah!!! En rosen rod i selveste Pinto sumpen!. Fattet ikke, at mine små Pinto børn med et bare forsvandt og forsvandt ???, mærkeligt!!. Så forsvandt nogle KK og så nogle spottedhead og så'en ret hurtig blev rigtig mange til meget få, måske 30-40 blandet spottedhead, Pinto yngel og voksne. En dag fik jeg øje på en panda som frisk svømmede hen til træroden, kravlede op ad den,for at spise og med et lavede den to-tre ryk!! Svømmede et par omgange og var sten!! Død!! Af hvad!! Tænkte jeg!!. Noget er da helt helt galt. Havde bemærket at intet mos vil vokse på den rod og havde vendt det med Morten, men hvde slået tanken væk igen.
Når men da jeg fik taget i roden, gik den nærmest i opløsning, og så var det at fange, hvad der kunne fanges, for det snask så ikke sundt ud damn!!.
Rensede vandet, smed den rod( kæp) af H til!!! Og flyttet de rejer jeg kunne finde.
Så op på hesten, bestilte 50 spottedhead r1, som nu er store nok, og er begyndt at gå med æg, og så lige lidt KK Pinto gen, og nogle blå spottedhead Pinto , damn!! De er flotte.
Så nu er en god stak, red,blue,black spottedhead Pinto, nogle red og blue shadow mosura, blue bolt,KK,panda, red bolt hunner og en ordentlig stak alm spottedhead i samme balje. Først nu er der begyndt at ske noget. Men den gamle sump er der så kommet noget yngel, bare lidt .
Og så lige lidt svamp i kælderen Hurra!!
Så ja når alt ser super ud, så!!! Nyd det , for det kan vende hurtig.
I love shrimps
NISSEN
NISSEN
-
- Rejefreak
Men talte igår fire spottedhead med æg, idag 6 stk , forsætter det, så ser det ikke helt skidt ud om fire-fem uger.
En spottedhead r1 kun med knald røde æg, ( ved faderen er en red spottedhead Pinto) billeder kommer.
En spottedhead r1 kun med knald røde æg, ( ved faderen er en red spottedhead Pinto) billeder kommer.
I love shrimps
NISSEN
NISSEN
-
- Rejefreak
Den er ved at rejse sig igen, efter at jeg ( dårlige undskyldninger ) måtte tage reolen helt ned i kælderen og så sætte den midlertidigt op i gangen oven på, nu skal jeg bare flytte lidt rundt i huset med ungerne, så jeg kan få mit nye reje rum uden divs legetøj osv, hvilket ikke er så let og nok tager tid .
Men ja der bliver da spyttet lidt forskelligt ud her i nissehulen.
Jeg må gå til bekendelse og sige, at ved egne førsøg af at "splitte" en spottedhead ad, ved at gå baglæns i avl, at jeg endte ud med noget som ligner en fancy tiger. Ud kom også noget snowwhite, smiley, KK,red bolt og tiger.
Så jeg må tilstå, at jeg tror at Pinto er lavet af tiger,bee og Taiwan.
Dog er jeg ikke itvivl om, at for at få Pinto/titaibee stamfast, kræver mange års arbejde og en H...... Masse plads. Skulle man være itvivl, så tror jeg godt, at jeg tør våge den påstand at sige, spørg Jonas .
Men ja der bliver da spyttet lidt forskelligt ud her i nissehulen.
Jeg må gå til bekendelse og sige, at ved egne førsøg af at "splitte" en spottedhead ad, ved at gå baglæns i avl, at jeg endte ud med noget som ligner en fancy tiger. Ud kom også noget snowwhite, smiley, KK,red bolt og tiger.
Så jeg må tilstå, at jeg tror at Pinto er lavet af tiger,bee og Taiwan.
Dog er jeg ikke itvivl om, at for at få Pinto/titaibee stamfast, kræver mange års arbejde og en H...... Masse plads. Skulle man være itvivl, så tror jeg godt, at jeg tør våge den påstand at sige, spørg Jonas .
I love shrimps
NISSEN
NISSEN