Nogen det har erfaringer med dette produkt?
Synes det ser smart ud
http://shop.akvariebiksen.dk/24/27&product_id=845/
Skumfilter med motor
-
- Rejeexpert
- Lokation.: Tåstrup
-
- Rejeyngel
Re: Skumfilter med motor
Hej jeg er ved at starte et krystalrejeakvarie op med aktivt bundlag og har et indvendigt filter. Men huller er en smule for store tror jeg til at ungerne bliver suget ind. Jeg kan enten sætte et stykke strømpebuks over eller investere i et dobbelt skumfilter.
Jeg overvejede lidt det dobbelt skumfilter som akvariebiksen har, og jeg vil gerne høre om nogen af jer har erfaring med det. Larmer det?
Iøvrigt er det måske bedre med det indvendig filter jeg har, hvis jeg sætter strømpebuks over hullerne forneden, idet det giver mere luft så der ikke kommer den hinde foroven..
Hvad mener I?
Jeg overvejede lidt det dobbelt skumfilter som akvariebiksen har, og jeg vil gerne høre om nogen af jer har erfaring med det. Larmer det?
Iøvrigt er det måske bedre med det indvendig filter jeg har, hvis jeg sætter strømpebuks over hullerne forneden, idet det giver mere luft så der ikke kommer den hinde foroven..
Hvad mener I?
Et stort plus for skumfilteret er selvfølgelig at rejerne ikke kan blive suget ind, men også at de er ret glade for at side og "græsse" på det. Udover det, ved jeg ikke lige hvad der er af forskel.
Jeg har brugt det skumfilter med motor i en kort periode. Jeg havde det i et 20L akvarie, og det laver rigeligt med cirkulation ihvertfald - måske endda lidt for meget til rejerne? Jeg er også ny med rejer, men så vidt jeg har forstået skal der helst ikke være for meget cirkulation. Det var ikke voldsomt, og tror sagtens det kan gå an..
I forhold til larm, så var det ikke lydløst, men heller ikke fordi det larmede.
Jeg har brugt det skumfilter med motor i en kort periode. Jeg havde det i et 20L akvarie, og det laver rigeligt med cirkulation ihvertfald - måske endda lidt for meget til rejerne? Jeg er også ny med rejer, men så vidt jeg har forstået skal der helst ikke være for meget cirkulation. Det var ikke voldsomt, og tror sagtens det kan gå an..
I forhold til larm, så var det ikke lydløst, men heller ikke fordi det larmede.
-
- Rejeyngel
Tak Smedn for din respons. Ok så det giver cirkulation nok. Hvorfor bruger du det ikke mere? Hvad bruger du istedet for?
Gider bare ikke købe noget som kommer til at ligge i skuffen. Jeg har et indvendig filter nu, men er lidt i tvivl om hullerne er for store til at unger bliver suget ind så vil i så fald sætte noget strømpebuks på. Rejerne kan jo også sidde derpå og græsse uden at blive suget ind...
Gider bare ikke købe noget som kommer til at ligge i skuffen. Jeg har et indvendig filter nu, men er lidt i tvivl om hullerne er for store til at unger bliver suget ind så vil i så fald sætte noget strømpebuks på. Rejerne kan jo også sidde derpå og græsse uden at blive suget ind...
Jeg bruger samme filter, bare sat til luft i stedet. Har faktisk 2 x dobbelt skumfilter mine 20L nu. Og med luft kan jeg styrer flow og det var billigere.
Med luft larmer det dog væsentligt mere.
Med luft larmer det dog væsentligt mere.