BB mister farven + hjælp til oversættelse
BB mister farven + hjælp til oversættelse
Hej!
Mine blue bolts mister der farve og bliver næsten helt hvide. Jeg har haft dem i en måneds tid nu, og der er tydelig forskel på deres farve. Det er "ung dyr", ca 1-2 cm.
Akvarie:
20L med aktivt bundlag (flora base). Vandskift ca. 10% hver 1-2 uge
Temp 22-26 (har ikk noget varmelegme i)
MS 280
PH 6
GH 6
KH 0
Foder dagligt: Denerle Shrimp King: protein, minerals, color, complete (veksler imellem dem) + tilsætter jævnligt polytase, biozyme og beta-g. Overskydende foder fjernes.
Jeg fandt en ligende post på shrimpnow.com, men jeg forstår ikke helt svaret:
"His blue bolt were lack of trace minerals and fixed it by daily dosing of liquid trace and weekly feeding if organically chelated mineral mix."
Er det flydende calcium og "mineral" foder han har løst det med? Og er der nogle af jer der måske har løsningen på at få noget farve på dem?
Mvh Lasse
Mine blue bolts mister der farve og bliver næsten helt hvide. Jeg har haft dem i en måneds tid nu, og der er tydelig forskel på deres farve. Det er "ung dyr", ca 1-2 cm.
Akvarie:
20L med aktivt bundlag (flora base). Vandskift ca. 10% hver 1-2 uge
Temp 22-26 (har ikk noget varmelegme i)
MS 280
PH 6
GH 6
KH 0
Foder dagligt: Denerle Shrimp King: protein, minerals, color, complete (veksler imellem dem) + tilsætter jævnligt polytase, biozyme og beta-g. Overskydende foder fjernes.
Jeg fandt en ligende post på shrimpnow.com, men jeg forstår ikke helt svaret:
"His blue bolt were lack of trace minerals and fixed it by daily dosing of liquid trace and weekly feeding if organically chelated mineral mix."
Er det flydende calcium og "mineral" foder han har løst det med? Og er der nogle af jer der måske har løsningen på at få noget farve på dem?
Mvh Lasse
Re: BB mister farven + hjælp til oversættelse
Nå, jeg kom vist frem til hvad det betød.
Men derfor vil jeg gerne høre, om der er nogen af jer der har prøvet det og hvad i gjorde?
Men derfor vil jeg gerne høre, om der er nogen af jer der har prøvet det og hvad i gjorde?
-
- Site Admin
- Lokation.: hvidovre
kan du ikke smide et link til tråden så kan vi svare dig... måske
mvh
Deniz
Deniz
Jo da: http://www.shrimpnow.com/forums/showthr ... osing-Blue
Det er kun på sidste side jeg har spurgt lidt ind.
Det er kun på sidste side jeg har spurgt lidt ind.
-
- Site Admin
ok jeg ved ham du snakker med bruger ikke gh+ mineral han laver alle sine egne mineraller og prøver sig frem hele tiden med sine forsøg og jeg tror han har styr på det.
hvor har du købt de bb'er henne det kunne være det er nogle rejer fra en dårlig stamme,jeg har selv en bb der variere engang imellem i farverne.
men fortæl mig hvordan dit setup er hvad dine værdier er og har du mineral sten i os.
hvor har du købt de bb'er henne det kunne være det er nogle rejer fra en dårlig stamme,jeg har selv en bb der variere engang imellem i farverne.
men fortæl mig hvordan dit setup er hvad dine værdier er og har du mineral sten i os.
mvh
Deniz
Deniz
Værdier står i første post og er lige målt. Der er mineral sten i. Udover det bare træ og mos.
De er købt fra Rendo, 2stk. Specielt den ene er blevet meget hvid, i forhold til da jeg fik dem.
Temperaturen er det eneste ustabile, men har ikk været over 26 grader og ligger igen på en 22-24 stykker.
Har lige bestilt mineral pulver http://shop.akvariebiksen.dk/36/162&product_id=965 men ham i posten har tilsat Tropicas gødning (den orange) som jeg overvejer at tilsætte. Er dog lidt skeptisk når jeg ikke kan måle på det. Og skal i sommerhus fra lørdag, så kan ikke rigtig overvåge det.
Så er lidt splittet, og tror bare de får lov at gå indtil jeg er hjemme igen, og så se om pulver gør noget eller om jeg skal gøde.
De er købt fra Rendo, 2stk. Specielt den ene er blevet meget hvid, i forhold til da jeg fik dem.
Temperaturen er det eneste ustabile, men har ikk været over 26 grader og ligger igen på en 22-24 stykker.
Har lige bestilt mineral pulver http://shop.akvariebiksen.dk/36/162&product_id=965 men ham i posten har tilsat Tropicas gødning (den orange) som jeg overvejer at tilsætte. Er dog lidt skeptisk når jeg ikke kan måle på det. Og skal i sommerhus fra lørdag, så kan ikke rigtig overvåge det.
Så er lidt splittet, og tror bare de får lov at gå indtil jeg er hjemme igen, og så se om pulver gør noget eller om jeg skal gøde.
-
- Site Admin
det var rigtigt de øverst oppe dine vandværdier men de ser fine ud,har du andre rejer der går med dine bb og hvordan ser de ud i farven.
mvh
Deniz
Deniz
Der er 2 BB, 2 ruby, 2 pandaer og så 8 mischlings. Fik dem alle for en måneds tid siden og jeg synes ikke jeg se nogen ændring i de andres farver. Nogle af dem vokser hurtigere end andre, og den største der var med (panda) er med æg. Synes det ser ud til til trives, svømmer rundt og kommer når der fodres. Det eneste er, de 2 BB der mister deres farve. Den ene er sådan et let grønlig farve i det hvide/blå, præcis som beskrevet på Shrimpnow tråden.
-
- Site Admin
vis du har en panda med æg så ville jeg ikke begynde at eksperimentere med dem så ville jeg bare vente og se hvad der sker for de bb'er.
mvh
Deniz
Deniz