Stedet for alle der interesserer sig for at holde rejer i akvariet. Caridina, neocaridina og andre rejearter. Artsbeskrivelser af rejer. Forhold ved pasning af rejer. Køb og salg af rejer.
Tjaaa.... jeg er så gået en lidt anden vej hvis man kan sige det jeg har så lidt bundlag i at der slet ikke kan være et bundfilter under.... jeg har ca 0.5 cm bundlag og hjemmelavet "skumfilter"
Jeg har længe ment at aktiv soil og bundfilter skulle på listen over unødvendige ting som producenterne gerne vil sælge os. Især i det tilfælde hvor man selv laver vandet med RO vand og mineraler. Min tanke har været at overfiltrering i bedste fald er ligegyldig, tilstrækkelig filtrering er jo netop tilstrækkelig. Soil burde være ligegyldig, når man sørger for at vandet har de rigtige parametre på anden vis.
Jeg kan bare konstatere at de akvarier der klarer sig bedst i lidt ekstreme situationer er dem med netop bundfilter og soil. Jeg har mange forskellige opsætninger kørende. Fremover kommer der soil og bundfilter i alle til Bees.
hey caso jeg har osse laggt bundfilterne i den ligegyldige katagori men jeg har stadig bundfilter på halvdelen af mine akvarier.
og som du selv siger det så er det kun i de yderste tilfælde man for brug for bundfilteret vis man som dig har været væk i flere måneder og ikke kan passe sine akvarier,og har kun været væk fra i mine rejer i højst 4 dage så det var min test lol,så vis man står og skal ud og rejse så ville det være rart med bf ellers er det nok bare en ligegyldighed i mine øjne