Led lys.

Pumpe, filter, lys, akvarie
Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Led lys.

Post by Rejekællingen ;-) »

Smedn wrote:Det med CO2 læste jeg også. Har "kun" easycarbo til at stå, og hvordan tager reje basserne imod det?
Du kan da lave dit eget :D jeg har lavet et til vores selskabsbalje. 1 1/2 flaske, diffuser (fx 3-i-1 fra tropica), slange, gær, sukker og vand så er du kørende :D

Ellers findes der også tropicas system 60. Det er til en billig penge og har hørt bedre om det end de der nano CO2 sæt :-)

Al sammen bedre end flydende CO2 vil jeg mene. Eller i hvert fald bruge det som supplering :)

Jeg skal bikse et lille anlæg sammen til mit 12L en af dagene, når de ting jeg har bestilt kommer :-)

Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

Smedn
Rejefreak
Rejefreak
Lokation.: 9000 Aalborg

Post by Smedn »

Tjaa jeg ville helst ikke igang med co2 i akvarierne, det bliver sq så omfattende.

Jeg synes bare det er lidt underligt. 4 akvarier, med ens setup. De 2 køre med 2x 6500k direkte liggende på akvariet helt uden alge problemer, så starter jeg 2 nye op med præcis samme setup, og det vælter frem med trådalger.
Har begrænset lyset til 1 skinne der hænger over akvarierne lige nu.. det er da også blevet bedre, men langt fra væk. Eneste forskel er, at der er noget færre antal rejer i de 2 nye akvarier.

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Lokation.: hvidovre

Post by monjak2444 »

ok men der er et simpelt svar som nok ikke er helt simpelt afligevel du kan have 2 akvarier med nøjagtig samme setup og de vil aldrig køre ens.

er det de samme planter du har i begge akvarier.

mvh

Deniz

Smedn
Rejefreak
Rejefreak

Post by Smedn »

Præcis samme planter, rødder, bundlag osv.

De 2 der køre, er startet op med andet lys. Så måske det kan være derfor. Men omvendt, så har de 2 nye akvarier fået et skumfilter hver, fra de gode akvarier - så bakterie/filter halløj burde være i den samme retning. Men var lidt sen til at ændre lys mængden, så måske det kræver tid og måske flere rejer til at holde det nede :)

monjak2444
Site Admin
Site Admin

Post by monjak2444 »

jeg havde osse 2 akvarier med noglelunde samme setup og planter godt nok forskelligt bundlag men i det ene kom der alger og i det andet ingen,så har skiftet led til en af mine gamle lister som osse er 6500k men lyset er mere hvidt på de gamle og trådalgerne er så småt begyndt at forsvinde.

men jeg køber en 3900k led til den første så skal jeg nok lave en video,har et akvarie med trådalger jeg kan lave et eksperiment på.

mvh

Deniz

monjak2444
Site Admin
Site Admin

Post by monjak2444 »

smedn hvordan er din cirkulation i dine akvarier det har osse meget at sige med trådalger.

mvh

Deniz

Smedn
Rejefreak
Rejefreak

Post by Smedn »

Den er forholdvis lav, men igen ens med de andre akvarier. Det er luft og skumfiltre.

monjak2444
Site Admin
Site Admin

Post by monjak2444 »

så prøv at fyre lidt op for cirkulationen det skulle osse hjælpe med at få trådalgerne til at forsvinde.

mvh

Deniz

Smedn
Rejefreak
Rejefreak

Post by Smedn »

Jeg kan afsløre det går fremad. Der er skruet op for cirkulationen, om det er det der gør forskellen ved jeg ikke. Men det er å¨vej væk ihvertfald :)

monjak2444
Site Admin
Site Admin

Post by monjak2444 »

lækkert mit er stadig lidt crazy så skal nok skifte lyset til en 3900k.

mvh

Deniz

Post Reply