Lidt nye rejer i baljerne..

Red Fire, Yellow Fire, Sakura m.fl.
Stræde
Rejeyngel
Rejeyngel

Lidt nye rejer i baljerne..

Post by Stræde »

Nå men udtrykket hvirvelløse går altså ikke på rejerne, det går på ejeren der er helt uden rygrad, når de ser nogle flotte rejer :lol:
Jeg har været ude og investere en smule, her er lidt billeder et par billeder.

Rilli
Rilli
00.jpg (65.88 KiB) Viewed 10897 times
Sakura rød
Sakura rød
01.jpg (27.22 KiB) Viewed 10897 times
Nu håber jeg bare, der er begge køn tilstede, jeg er langt fra sikker.
Flemming

Jonas
Rejefreak
Rejefreak

Re: Lidt nye rejer i baljerne..

Post by Jonas »

Stræde wrote:Nå men udtrykket hvirvelløse går altså ikke på rejerne, det går på ejeren der er helt uden rygrad, når de ser nogle flotte rejer :lol:
Flemming
He he...ja, det kan være svært at modstå de små hvirvelløse :-)
Flot Sakura hun...hvor mange af hver slags fik du med hjem?

buller42
Rejefreak
Rejefreak
Lokation.: Ballerup/Sjælland

Post by buller42 »

Hej Flemming
Tillykke med de nye rejer, de ser rigtig flotte ud, og jeg kan kun melde mig i klubben af folk uden rygrad, hvad rejer og akvarier angår :D :D

Stræde
Rejeyngel
Rejeyngel

Post by Stræde »

Hey
Jeg tror det var 11 Sakura og 8 Rili jeg fik med, der er gået en enkelt Sakura og 1 eller 2 Rilier til, men det er jo at forvente, Rilierne har vist sig som de helt store udbryder konger, de forcere uden problemer, det skillerum jeg har sat i et 40 L, og det selvom vandstanden er sænket til 3-4 cm under glas kanten.
Jeg har købt Sakura og Rilier hos Akvariebiksen, jeg var iøvrigt også en tur hos mallen, hvor jeg fik lidt blå og gule, til de stammer jeg i forvejen har gående....Jeg ved ikke hvorfor, jeg havde fået den ide, at du Lars var flyttet til Sverige, ellers havde jeg nok forsøgt at få en aftale om at komme på besøg, det er jo lige i området.
Mit setop er pt på 10 x 40 L heraf 2 delt til rejer, 2 x 30 L de er sat op, men der er endnu ikke vand i, jeg limer nok lige 3 x 30 L mere sammen, så har jeg 4 x 56 L og et 112 L som jeg vil dele op i 3 rum. og så bliver der lige 3 x 12 L, som skal fungere som føde akvarier. Hvad der bliver til guppyer og hvad der bliver til Rejer, er lidt usikkert, jeg er stadig i opbygningsfasen med guppy stammerne.
Jeg begyndte jo først, at sætte akvarier op i september 2011, og det tager lidt tid at få de ønskede stammer.
Flemming

Jonas
Rejefreak
Rejefreak

Post by Jonas »

Det var da godt nok også noget af en samling af akvarier :-)
Ja, rejer kan godt være lidt af nogle udbryderkonger.
Der er flere forhandlere på Sjælland, som virkelig satser på rejer efterhånden.
Her på Fyn er det stort set ikke til at opdrive rejer i butikkerne ud over RCS.
Vi glæder os til at se mere til dit opsæt, når du løbende får det udbygget.
Også gerne billeder af dine blå og gule rejer :-)

Stræde
Rejeyngel
Rejeyngel

Post by Stræde »

Det var egentlig ret morsomt, Kenneth Duelund mente der boede en eller anden reje freak ude ved Ruds vedby, men han kunne ikke rigtig huske det...og jeg var sikker på, du var flyttet, aner ikke hvorfor....
Nå men har familie på de kanter også, så det kunne jo være, det blev til noget engang, kunne godt tænke mig at se et ordentlig reje setop.
Flemming

Stræde
Rejeyngel
Rejeyngel

Post by Stræde »

Nåå lige meget, han har haft en akvariebutik...skrevet lidt osv..
Nu må vi se, det kunne være sjovt engang, når jeg lige kommer lidt mere på plads, gælder det naturligvis også den anden vej.
Flemming

Jonas
Rejefreak
Rejefreak

Post by Jonas »

Hvordan går det med dine Sakura og Rili rejer?
Er der måske allerede yngel på vel?

Stræde
Rejeyngel
Rejeyngel

Post by Stræde »

Desværre ikke...tror den er gal med kønsfordelingen, et par Rilier har taget biletten under "ham skifte" så der er ikke mange tilbage, og de røde syntes ikke at sætte æg, jeg har tilført lidt flere dyr, hvad jeg troede var unge hanner, men det syntes ikke som om det hjælper....
Men det kommer vel forhåbentlig.

Jonas
Rejefreak
Rejefreak

Post by Jonas »

Det var da ærgeligt med din bestand af Rilier.

Det kan ofte være problemer med Sakura rejer og kønsfordelingen.
Blev engang fortalt af en tysk forhandler, at hver gang han importerede 100 Sakura rejer hjem fra østen, så var der kun i snit en 4-5 hanner iblandt. Resten var hunner. Hannerne blev sjældent udbudt til salg.
Gode Sakura hanner er i hvert fald ikke noget, der sælges i stort stil - hverken i bestanden hos private eller forhandlere. Mon ikke dine unge hanner nok skal få gang i Sakura hunnerne på et tidspunkt.

Post Reply