Pure Red Linie

Tiger, Red/Black Bee, Snow White m.fl.
MikeMBC
Rejefreak
Rejefreak

Pure Red Linie

Post by MikeMBC »

Så blev det min tur til at kaste mig ud i prl !:)

Jeg har bestilt mig en lille stamme på 9 flotte prl :) de kommer i miden af næsten månede.. mit formål med denne stamme er at få godt gang i den og lave nogle flotte rejer og så senere hen at blande den med en anden ren prl stamme og lave min egen stamme med de mønster jeg godt kunne tænke mig :)

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Lokation.: hvidovre

Re: Pure Red Linie

Post by monjak2444 »

hej mike :)

hvilken stamme har du bestilt,bliver spændene at følge.

men hvorfor vil du lægge en anden stamme oven i de den prl stamme du har bestil,vis du vil lave forskellige mønstre er det bare at skaffe rejer fra samme linie,og ved du slår to forskellige prl stammer sammen og måske kalder den dit eget navn som mange opdrættere ikke at der er noget forkert med det,jeg synes bare man tager andre folks kredit for deres hårde arbejde.

men glæder mig til at følge dine nye rejer.

mvh

Deniz

MikeMBC
Rejefreak
Rejefreak

Post by MikeMBC »

Mening med dette er jo at jeg gerne vil lave mit eget mønster med tiden .. Dette betyder jo at jeg vil have et mønster som måske ikke er set Før . Det er jo ikke noget med at jeg vil tage kredit for ændres arbejde . Men mening er at jeg vil lave dem mere dyppe i farverne og et unik mønster .. lave min egen linje er jo ikke er tage kredit for ændres arbejde . Men kun at forbedre den .

monjak2444
Site Admin
Site Admin

Post by monjak2444 »

de laver jo alle de standard mønstre som en krystal reje har om du kan lave et specielt mønstre det ved jeg ikke om du kan,og farverne er jo bare ren selektering derud af.

nu siger jeg ikke du gør det men der er mange opdrætter der slå to prl stammer sammen også kalder den sit eget navn,hvorfor ikke bare holde sig til den stamme og lave rejer i så god kvalitet som muligt,også er de osse meget mere værd og du har en legit stamme i stedet for man skal bortforklare sig vis man nu en dag skulle sælge rejerne en dag.

men nok om alt det hvilke stammer vil du blande og hvilke mønstre tænker du på at lave,og til sidst hvordan med farven skal de havde hvide bed eller røde :)

mvh

Deniz

Jonas
Rejefreak
Rejefreak

Post by Jonas »

Mike...Har du ideer til mønster, som du vil forsøge at fremavle?

MikeMBC
Rejefreak
Rejefreak

Post by MikeMBC »

Jaa jeg har nogle ideer :) holder det lidt hemmeligt . Men jeg vil holde mig til ss-sss grade. Mest til ss :)

monjak2444
Site Admin
Site Admin

Post by monjak2444 »

hehe ok vis det er hemmeligt :) men hvad skal vi så snakke om i tråden her :)

er der noget du kan afsløre eller er det helt classified :D

mvh

Deniz

MikeMBC
Rejefreak
Rejefreak

Post by MikeMBC »

Red ops ;)

Den første linje er fra Mario (justbee)

monjak2444
Site Admin
Site Admin

Post by monjak2444 »

hehehe dem kender jeg godt :D

nice det skulle osse være en fin linie.

mvh

Deniz

caso
Site Admin
Site Admin
Lokation.: Viborg

Post by caso »

MikeMBC wrote:Red ops ;)

Den første linje er fra Mario (justbee)
Cool. Tillykke med købet. Marios rejer er super flotte. Han fik en 2. plads her i Hannover for ikke så længe siden. Jeg har selv en flok af hans PRL gående. Den første hun er nu med æg, så om ca. 3 uger har jeg forhåbentligt sikret overlevelsen af min stamme.

Den gamle diskussion om navngivning bliver man vist aldrig færdig med. For mig at se er det ikke bare ok at give sin stamme et nyt navn, det er nærmere et krav. Uanset om man så blander andre stammer ind over eller ej. Jeg mener ikke at mine JustBee PRL kan kaldes for det, når jeg er ude i F1, F2...., for så er det jo ikke Mario, der har stået for krydset. Jeg vil sagtens kunne angive at mine rejer stammer fra JustBee, men JustBee er de ikke længere. Lad mig sige det på en anden måde. Hvis jeg har brugt en masse tid og penge på at fremavle en flot og prisvindende stamme, og så sælger noget af afkommet, vil jeg være ualmindeligt træt af hvis nogen sælger deres afkom videre med mit navn på. Jeg kan på ingen måde stå inde for kvaliteten af de rejer. Bliver en stamme ikke vedligeholdt i bare få generationer, vil kvaliteten hurtigt dale.

Mario sælger jo f.eks. heller ikke sine rejer som Akaenbinosato, men han fortæller at det er der hans primære genmateriale kommer fra.

En stamme bør sælges i opdrætterens navn, og ikke hvad det engang har været.

Mvh
Carsten

Post Reply