Pure Red Linie

Tiger, Red/Black Bee, Snow White m.fl.
MikeMBC
Rejefreak
Rejefreak

Re: Pure Red Linie

Post by MikeMBC »

Tak Carsten :) og selv Tillykke med din stamme :)

Jeg kan kun give dig ret ! :) man kan kalde det lige hvad man vil . Man kan ikke ændre hvor forældrene kommer fra . Men ungerne vil være dine og så vil jeg også mene man kan skifte navn da en ny stamme et født.

MikeMBC
Rejefreak
Rejefreak

Post by MikeMBC »

Carsten kan du ikke skrive til min mobil på 50662558. Så kan vi snakke lidt da det er lidt sjovt at vi begge har købt af Mario .

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Lokation.: hvidovre

Post by monjak2444 »

det har du ret i caso den bliver aldrig færdig den diskussion.

jeg mener at når du har en justbee prl feks så er det stadig en justbee prl ligemeget hvilken generation det er,og den eneste måde den ikke bliver en justbee er vis du blander den,det er jo netop en prl eller pbl og man køber vel stammen for at fintune den og få de fede rejer ud af man vinder priser med,og det kan godt lyde lidt nazi agtigt med rene linier :shock:

der ser jeg det på en anden måde lidt at man skal der bare være stolt vis du har opdrættet en fin reje og den bliver solgt videre i samme navn,og der vil jeg tvært imod blive trist at høre folk blander dem med andre stammer.

så i realiteten kunne jeres justbee prl stamme fra Akaenbinosato.

men nok om alt det pjat :) man skal sku bare huske at havde det sjovt med sin hobby,og jeg kender udmærket godt hvad der sker oven i en skal når man for fede reje ideer :D

ser frem til dit projekt og bare rolig vi skal nok holde det hemmeligt her på forummet :D :D :D

mvh

Deniz

caso
Site Admin
Site Admin
Lokation.: Viborg

Post by caso »

monjak2444 wrote: men nok om alt det pjat :) man skal sku bare huske at havde det sjovt med sin hobby,og jeg kender udmærket godt hvad der sker oven i en skal når man for fede reje ideer :D
Jovist jovist. Og min mening er på ingen måde den rigtige. :)
Jeg mener bare at det er mere respektfuldt ikke at sælge videre i det oprindelige navn. Gerne oplyse at det er derfra man har fået P-generationen, men kalde rejerne for sine egne. Der er gode chancer for at de rejer jeg kommer til at lave, og måske sælge af, ikke er samme top-kvalitet som Marios. Han er trods alt noget mere erfaren, og har en hel del flere akvarier til selektering osv. Derfor synes jeg lidt at det vil være falsk varedeklaration at sælge dem udelukkende som JustBee.

Det allervigtigste er at lave nogen smukke rejer, og hygge sig imens :D

Mvh
Carsten

monjak2444
Site Admin
Site Admin

Post by monjak2444 »

hehe jåååå alle har en mening og der skal være plads til den her på forummet os :)
nu er jeg ikke prl ejer hihi selv om jeg gerne ville men så skulle det være den undervuderet pbl'er jeg skulle eje.

så lad os sige du køber du dyreste prl'er på market feks justbee 1300Euro for en enkelt reje og du har ti af dem tillykke forresten :) og de for en masse yngel f1,f2 osv og de er samme kvalitet som dem du købte,så vil du ikke kalde dem for deres originale navn eller hvordan.

kan du ikke prøve at høre mario om hvad hans mening er til emnet vis du stadig har kontakt til ham en af jer :)kunne være sjovt at høre hans stilling til emnet.

jamen jeg glæder mig helt vildt til at se nogle billeder snart af jeres flotte prl'er og ikke mindst mike's projekt secret classification når han får det på benene.

mvh

Deniz

caso
Site Admin
Site Admin

Post by caso »

monjak2444 wrote:hehe jåååå alle har en mening og der skal være plads til den her på forummet os :)
nu er jeg ikke prl ejer hihi selv om jeg gerne ville men så skulle det være den undervuderet pbl'er jeg skulle eje.
Jeg har mig en PBL også. En unavngivet stamme, der ikke er nær så flot som min PRL, men klart er i den bedre del af CBS. Et godt udgangspunkt, og noget at arbejde med.
monjak2444 wrote: så lad os sige du køber du dyreste prl'er på market feks justbee 1300Euro for en enkelt reje og du har ti af dem tillykke forresten :) og de for en masse yngel f1,f2 osv og de er samme kvalitet som dem du købte,så vil du ikke kalde dem for deres originale navn eller hvordan.
Jeg kan godt se hvad du mener, men selvom man fik fat i 10 af de dyreste (Ved ikke lige hvordan det vil være at skulle forklare konen det :shock: ), så vil der stadig kun være en lille del af deres yngel, der selv er i absolut topkvalitet. Alle de andre vil være stadig være særdeles flotte, jovist, men ikke top kvalitet. Hvis der ikke bliver selekteret grundigt, vil kvaliteten dale, så allerede i F2 vil der være ganske ganske få top rejer. DVS at hvis kvaliteten skal holdes, skal der lægges noget arbejde og trækkes på nogen erfaringer osv. Derfor vil de være et produkt som jeg har skabt, baseret på marios arbejde selvfølgeligt, men deres aktuelle kvalitet afspejler mine evner som opdrætter. I hvert tilfælde efter ganske få generationer. Derfor bør det være i mit navn, men som skrevet oplyst at de stammer fra JustBee. Hvis jeg havde så flotte rejer, ville jeg i øvrigt skynde mig at udstille, for at få et kvalitetsstempel. :lol:
monjak2444 wrote:
kan du ikke prøve at høre mario om hvad hans mening er til emnet vis du stadig har kontakt til ham en af jer :)kunne være sjovt at høre hans stilling til emnet.
God ide. Den følger jeg lige op på ;)
monjak2444 wrote:

jamen jeg glæder mig helt vildt til at se nogle billeder snart af jeres flotte prl'er og ikke mindst mike's projekt secret classification når han får det på benene.
Jeg håber på at jeg snart får taget nogen billeder af alle mine rejer. Hvorfor er det at der kun er 24 timer i et døgn :)

Mvh
Carsten

monjak2444
Site Admin
Site Admin

Post by monjak2444 »

the underdog fedt du har pbl'er os,og burde det ikke blive mere stabile end de røde nu hvor det sorte gen er stærkest,bliver spændene at følge :)

ahhh jeg kan godt se hvad du mener osse og jeg har aldrig haft prl'er selv men selvfølgelig vis du lægger hårdt arbejde i det og bruger nogle år på det fair nok du bruger dit eget navn synes jeg,men opdrættere som jeg har hørt om der blander de 2 linier sammen og sælger ud med det samme på deres eget navn det er ikke i orden synes jeg.
og med alt respekt for mike så ved jeg han har forstand på at opdrætte rejer,og han har nogle fine af slagsen og jeg ved han ikke er ude på at lave penge så jeg ville aldrig havde et problem vis jeg eller skulle stå og købe fra ham.

og den med konen lol er du sød at filme det vis det sker en dag,bare lige så vi har noget bevis materiale :D

fedt glæder mig til at høre hans mening :)

kender det godt vi skal have flere timer på et døgn check,den sørger jeg for :D

mvh

Deniz

MikeMBC
Rejefreak
Rejefreak

Post by MikeMBC »

1 dag tilbage så kommer der små lækker banditter til mig !:)

monjak2444
Site Admin
Site Admin

Post by monjak2444 »

er det ikke en sang :D huhu du må vente spændt og et lille for tillykke herfra :D

mvh

Deniz

caso
Site Admin
Site Admin

Post by caso »

Har du fået rejer hjem Mike?

Mvh
Carsten

Post Reply