Caridina Cant. "orange bee" ?

Tiger, Red/Black Bee, Snow White m.fl.
Post Reply
Nils
Rejeyngel
Rejeyngel

Caridina Cant. "orange bee" ?

Post by Nils »

Hej

Jeg har et akvarie kørende kun med Snow white rejer, efter et godt stykkke tid kom der ca. 15 rejer som ikke lignede snow white rejerne.
Dem har jeg sorteret fra og de er ved at have en rimelig størrelse, 2 af dem går med æg.

Nogen der har et bud på hvad de kunne hedde, eller er der nogen som har kendskab til rejer der ser sådan ud.
Hvis man googler: caridina cantonensis Orange bee, kommer der nogle billeder som ligner meget.
Attachments
orange 2.jpg
orange 2.jpg (244.52 KiB) Viewed 9128 times
orange 1.jpg
orange 1.jpg (311.37 KiB) Viewed 9128 times

cpg
Rejefreak
Rejefreak
Lokation.: Ølstykke

Re: Caridina Cant. "orange bee" ?

Post by cpg »

Hvis de ligner dem på billedet, så er det vel det navn de skal have.
Det bliver noget slemt rod, hvis man laver nye fancy navne hele tiden.
De udspringer vel fra samme ophav, uanset hvor i verden de er lavet.

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Lokation.: hvidovre

Post by monjak2444 »

Jeg synes det ligner en neocaridina orange.

mvh

Deniz

cpg
Rejefreak
Rejefreak
Lokation.: Ølstykke

Post by cpg »

Når nu Monjak kommer med sådan et indspark. Må vi så ikke lige se et billede af ophavet til dem?

monjak2444
Site Admin
Site Admin

Post by monjak2444 »

det kan jo godt være det er en orange bee men dem har jeg aldrig set i handlen herhjemme.men nils du må vide hvilket rejer du har smidt i dit akvarie.

en hel tredje mulighed at dine snowwhites har lavet dem.

mvh

Deniz

Nils
Rejeyngel
Rejeyngel

Post by Nils »

Hej

Det er 100% sikkert at det ikke er neocaridina rejer, jeg har rimelig godt styr på alle mine akvarier og hvad der foregår. Udover det har jeg ingen neocaridina Orange og ej heller haft.
Snow white stammen har en del "rødlige træk" i forvejen smider dog ikke desideret red bolt.
De orange jeg har blev smidt 6-8 måneder efter jeg havde anskaffet mig snow white stammen, i mellemtiden hverken fået planter udenby`s eller tilsat noget andet, har seperat fangstned til alle akvarier så det er hellere ikke det.

Så Monjak det er absolut nogle rejer som afstammer fra Snow white stamme, og ja de er ikke udbredt og dermed kan man vel nok sige de er forholdsvis sjældne.
Jeg tager lige nogle flere billeder.

Nils
Rejeyngel
Rejeyngel

Post by Nils »

Billeder
Attachments
orange 1.jpg
orange 1.jpg (239.78 KiB) Viewed 9089 times
snow 2.jpg
snow 2.jpg (393.07 KiB) Viewed 9089 times
Snow white 1.jpg
Snow white 1.jpg (251.81 KiB) Viewed 9089 times

monjak2444
Site Admin
Site Admin

Post by monjak2444 »

alle caridina arterne stammer jo fra vild rejer af,alle de fancy farver vi har nu er fremavlet det gælder osse for neocaridina,hvor i mod paracaridina arter er superflotte fra start af også sulewesi arterne som er super skarpe i deres farver og mønstre og bare fantastiske at se på.

jeg ville mene at en caridina loggemanni orange bee skulle havde lidt hvid og sorte striber hen over rykken.
en mulighed er osse dem du har købt dem fra har holdt dem med neocarina orange og et par babyer er sneget sig med i posen det ved man aldrig.
ellers må du sende nogle af de rejer til en rejedoktor der kan obducere dem eller tage en dna prøve på dem eller hvordan det fungere,men så kan du finde ud af hvilken gruppe dine rejer hører til.

og skal siges den sidste mulighed går jeg ikke en for,men vis der ikke er andre måder at identificere rejen på så er det vel sidste udvej medmindre du ikke skal sælge af dem selvfølgelig,og hvor du finder en der kan tage en dna prøve af en reje det aner jeg faktisk ikke men tror kim m kender en der kan hjælpe dig med problemet.

mvh

Deniz

Post Reply