Luftpumpe

Pumpe, filter, lys, akvarie
monjak2444
Site Admin
Site Admin
Lokation.: hvidovre

Re: Luftpumpe

Post by monjak2444 »

jeg tror de koster i mellem 50-70kr de led og det smarte af man kan skille det ad og udvide sit system eller man står og skal flytte så kan man altid pakke det pænt sammen.så jeg synes det er det hele værd og jeg har haft 12mm pvc luftsystem med de hjørne hvor man skal lime men det var aldrig helt tæt hvor imod det jeg har nu bare er tæt dagen lang.

jep bjarne det er et fint mærke yasunaga men jeg fik et tilbud fra en kammerat der havde luftsystemet og hiblow pumpen til salg så jeg hoppet over at prøve noget nyt plus min yasunaga var en tand for kraftigt hvorimod den nye hiblow passer bedre til mit behov men begge pumper er kvalitet vil sige.

mvh

Deniz

cpg
Rejefreak
Rejefreak
Lokation.: Ølstykke

Post by cpg »

monjak2444 wrote:jeg tror de koster i mellem 50-70kr de led og det smarte af man kan skille det ad og udvide sit system eller man står og skal flytte så kan man altid pakke det pænt sammen.så jeg synes det er det hele værd og jeg har haft 12mm pvc luftsystem med de hjørne hvor man skal lime men det var aldrig helt tæt hvor imod det jeg har nu bare er tæt dagen lang.
Jeg vil gætte på at jeg ville kunne lave hele luftsystemet for mindre end 1 vinkel af dem der skrues sammen koster.
Det er kun et spørgsmål om at være præcis nok.
1 vinkel koster ca 5 kroner, og 1 meter rør 13 kroner

monjak2444
Site Admin
Site Admin

Post by monjak2444 »

jamen cpg det kan du sagtens lave billigere men bliver det ligeså tæt som mit luftsystem som er 100% tæt og kan du skille det ad bagefter.

så hellere bruge lidt ekstra på det og få et ekstra lækkert system ud af det,det hvad jeg synes.

mvh

Deniz

caso
Site Admin
Site Admin
Lokation.: Viborg

Post by caso »

Mit er limet sammen og 100% tæt. Skulle jeg få brug for at lave det om af en eller anden grund, er det nemt at skære over og lime sammen igen med en muffe til 4-5kr. Jeg har købt mit ved koiimport.dk.
I sidste ende er det en smag sag. Så voldsomme er priserne ikke, og det skulle gerne holde mange år. Jeg er i hvert tilfælde glad for min løsning og ville gøre det på samme måde igen b

Mvh
Carsten

monjak2444
Site Admin
Site Admin

Post by monjak2444 »

koiimport er jeg stoppet med at bruge fordi jeg bestilte en membran til en halea pumpe som aldrig dukket op,så dem gider jeg ikke mere.

men der er ikke noget galt med jeres måde at lave det på,har selv haft det sådan det var bare ikke lige mig.
også har jeg givet 700kr for en hiblow pumpe 40 og rørsystemet til sammen og jeg vil mene at hiblow 40 er alene de 700kr værd som brugt så kan i selv regne ud hvor meget jeg har givet for luftsystemet.

men hvilken slags rør bruger i 12mm eller 16mm til jeres system.som sagt jeg har haft begge størrelser system og er det jeg bedst kan lide af størrelse er 16mm.

mvh

Deniz

caso
Site Admin
Site Admin
Lokation.: Viborg

Post by caso »

Jeg bruger 16 mm. Kunne godt gå endnu et trin op, hvis jeg skal lave et nyt engang, men jeg synes at 16 mm fungerer fint.

Mvh
Carsten

monjak2444
Site Admin
Site Admin

Post by monjak2444 »

jep jeg bruger osse 16mm synes 12mm er for småt vis man har en stor pumpe og tror det er med til at brænde pumpen af.
men 16mm er fint til mit setup nu :)

mvh

Deniz

Post Reply