Hejsa med jer..
Neocaridina kan vel krydse fint mellem farverne når nu de stammer fra stort set samme grundlag?
Det jeg tænker er at hvis nu der f.eks er nogle RCS i en tank og man smider orange i, hvordan vil det så påvirke farverne? Vil de blive mørkere orange eller lysere? eller vil det være helt tilfældigt?
/søren
Blanding af farver..
-
- Rejeyngel
- Lokation.: Svinninge
-
- Site Admin
- Lokation.: hvidovre
Re: Blanding af farver..
Når du tager rcs x orange vil der bare komme masse brune rejer ud vil jeg tro og det tager som regel flere generationer før der sker noget spœndene med ynglen.
Du kan eventuelt tjekke toves tråde ud hun blandet neocaridinaer i lang tid og hun få altid spœndene rejer at se på.
Du kan eventuelt tjekke toves tråde ud hun blandet neocaridinaer i lang tid og hun få altid spœndene rejer at se på.
mvh
Deniz
Deniz
-
- Rejeyngel
- Lokation.: Svinninge
Alle Sakura, Rili, Fire, Painted osv. er Neocaridina davidi (RCS). Så de er ikke bare stort set samme grundlag - de er samme grundlagSøren Terp wrote:Hejsa med jer..
Neocaridina kan vel krydse fint mellem farverne når nu de stammer fra stort set samme grundlag?
Det jeg tænker er at hvis nu der f.eks er nogle RCS i en tank og man smider orange i, hvordan vil det så påvirke farverne? Vil de blive mørkere orange eller lysere? eller vil det være helt tilfældigt?
/søren
Marmor, white pearl og blue pearl er Neocaridina palmata, en anden art, men som gerne krydser med N. davidi.
Der er selvfølgelig flere Neocaridina-arter end N. davidi og N. palmata, men de ses ikke ofte i hobbyen.
Besøg min blog: easyshrimp.blogspot.dk
Jeg har mistet lidt af interessen for mine neocaridina, så jeg har samlet næsten alle i en en 80 liters balje - der er røde, gule, orange, blå, brune, hvide og sorte samlet - så det bliver spændende at se hvad der sker på et tidspunkt - i det mindste stortrives de allesammen Et multietnisk samfund uden ballade...
Mvh
Niels
Niels