Reje smider sine æg ?
Reje smider sine æg ?
Hej allesammen.
Jeg har nogle Neocaridina davidi "painted red sakura".
Jeg har gået og kigget efter æg på hunnerne, og i går så jeg endelig den ene med gule æg
Men til morgen lå de så på bunden :/
Hvorfor smider de æggene ? Placeringen undrer mig, sker det da vi står op om morgenen og tænder lys og de bliver forskrækkede eller hvordan ?
Tror de blev til Guppy føde til en sulten hun.
Jeg har nogle Neocaridina davidi "painted red sakura".
Jeg har gået og kigget efter æg på hunnerne, og i går så jeg endelig den ene med gule æg
Men til morgen lå de så på bunden :/
Hvorfor smider de æggene ? Placeringen undrer mig, sker det da vi står op om morgenen og tænder lys og de bliver forskrækkede eller hvordan ?
Tror de blev til Guppy føde til en sulten hun.
Re: Reje smider sine æg ?
Hejsa,
som jeg har forstået problematikken med rejer der smider deres æg, kan det skyldes at rejerne føler sig truede (predation), eller at forholdene ikke er gunstige (kemi/helbred).
Der er sikkert andre forhold der også kan gøre det, men de to ovennævnte er dem jeg har læst om.
Mvh
som jeg har forstået problematikken med rejer der smider deres æg, kan det skyldes at rejerne føler sig truede (predation), eller at forholdene ikke er gunstige (kemi/helbred).
Der er sikkert andre forhold der også kan gøre det, men de to ovennævnte er dem jeg har læst om.
Mvh
-
- Site Admin
- Lokation.: hvidovre
først er du sikker på dine rejer ikke stadig går med æg også synes jeg er der er lidt for mange æg der til at være rejeæg,men sug dem op og læg dem i sådan en æg cubator ting og se hvad de bliver til.
mvh
Deniz
Deniz
Jeg kunne ikke se rejerne til morgen da de sætter sig bag min trærod.monjak2444 wrote:først er du sikker på dine rejer ikke stadig går med æg også synes jeg er der er lidt for mange æg der til at være rejeæg,men sug dem op og læg dem i sådan en æg cubator ting og se hvad de bliver til.
Men vil da lige forsøge at kigge efter en ekstra gang i eftermiddag/aften
Hvordan kan man selv klække æggene ?
-
- Site Admin
du kan bruger sådan en her til at klække æggene http://www.taipan-shrimp.dk/shop/ziss-t ... -632p.html
ellers kan man lave en selv prøv at søg på youtube eggtumbler tror jeg den hed.
mvh
Deniz
Deniz
-
- Site Admin
henrik har en fin tråd her på forummet faktisk viewtopic.php?f=53&t=1166
mvh
Deniz
Deniz
Hej Monjak.monjak2444 wrote:du kan bruger sådan en her til at klække æggene http://www.taipan-shrimp.dk/shop/ziss-t ... -632p.html
Jeg har kigget lidt på det og kan godt se der er mange DIY projekter og nogle man kan købe. Men hvad er ideen bag at æggene skal danse i vandet ? Tåler de ikke at ligge ? Hvis nu man fangede dem og lagde i et net eller lignende så de ikke kan spises. ?
Ideen er at det flow som hunnen normalt laver, nu bliver varetaget af den indretning de efterfølgende bliver placeret i. Hvis der ikke en noget flow omkring dem, er det ikke sikkert de bliver til noget.
-
- Site Admin
det er så æggene ikke skimler og bliver dårlige og plus æggene for den ilt de skal bruge ved at de hoppe lidt rundtHolst01 wrote:Hej Monjak.monjak2444 wrote:du kan bruger sådan en her til at klække æggene http://www.taipan-shrimp.dk/shop/ziss-t ... -632p.html
Jeg har kigget lidt på det og kan godt se der er mange DIY projekter og nogle man kan købe. Men hvad er ideen bag at æggene skal danse i vandet ? Tåler de ikke at ligge ? Hvis nu man fangede dem og lagde i et net eller lignende så de ikke kan spises. ?
mvh
Deniz
Deniz
En lille Update..
Jeg er ikke i tvivl om at de æg der var smidt var dem jeg så hun bar på.
Men hun må have gemt lidt, for til aften kan jeg se 5-7 reje unger der gemmer sig for de glubske guppyer! Håber de klarer den!!
Jeg er ikke i tvivl om at de æg der var smidt var dem jeg så hun bar på.
Men hun må have gemt lidt, for til aften kan jeg se 5-7 reje unger der gemmer sig for de glubske guppyer! Håber de klarer den!!