taiwan bees og regnvand
-
- Site Admin
- Lokation.: hvidovre
taiwan bees og regnvand
hey taiwan bees kan gå i kun regnvand og vis de kan hvilket bundlag skal de have jeg har noget akadama liggende men er ikke så glad for at bruge det.
er der nogen der kan hjælpe mig
jeg har en gravid panda og en redwine så vil gerne have at ungerne overlever
er der nogen der kan hjælpe mig
jeg har en gravid panda og en redwine så vil gerne have at ungerne overlever
mvh
Deniz
Deniz
Re: taiwan bees og regnvand
Jeg ved ikke, om de kan gå i regnvand, men har du overvejet et osmoseanlæg? Jeg har næsten lige selv købt et og er nybegynder. Det behøver ikke koste en bondegård. Man tilsætter en mineralblanding til osmosevandet, og så kan man nogle lunde "manipulere" sig til de rigtige vandværdier på en nem måde. Jeg sigter selv efter en PH på omkring 6, GH ca. 4 til 6 og KH 0.
Jeg bruger Florabase underlag, der kan købes i Plantorama. I rejeverdenen virker alt relativt (har jeg opdaget), alle har tilsyneladende forskellige meninger om alt
Af hvad jeg ved, er akadama ret udbredt som bundlag, så tror det er udemærket. Det er også forholdsvis billigt.
Jeg bruger Florabase underlag, der kan købes i Plantorama. I rejeverdenen virker alt relativt (har jeg opdaget), alle har tilsyneladende forskellige meninger om alt
Af hvad jeg ved, er akadama ret udbredt som bundlag, så tror det er udemærket. Det er også forholdsvis billigt.
Rejeforum - når rejer ikke længere er noget, man bare spiser.
-
- Site Admin
jep lige præcis man hører forskellige meninger hele tiden om det forskellige bundlag nu har jeg en masse akadama så mangler jeg bare en siemensmåler og ville høre om der er nogen der kan anbefale en god billig en
mvh
Deniz
Deniz
Bililge modeller kan ses her:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0 ... ity&_rdc=1
Bestilte engang en "billig-model" (gult apparat) til 12 euro via wbay - gik i stykker efter få uger.
Anvender selv denne her: http://www.waterpilot.com/catalog/produ ... ts_id=1728
http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0 ... ity&_rdc=1
Bestilte engang en "billig-model" (gult apparat) til 12 euro via wbay - gik i stykker efter få uger.
Anvender selv denne her: http://www.waterpilot.com/catalog/produ ... ts_id=1728
-
- Site Admin
tak for alle jeres inputs tror jeg køber fra rent postevand sådan et lille osmose anlæg til 500kr og en siemens måler ,anlægget har en 125 membran og er vist 1-2 i spildevands faktor
så det er vist lige det jeg har brug for
mvh
Deniz
Deniz
Det er vidst det jeg har. Det fungerer fint, hvis man bare skal bruge det til mindre akvarier (jeg bruger det til mit 54 l med taiwan bee og mischlinge). Det tager nogle timer at lave vand tíl vandskift, men det passer jo sig selv. Bare sørg for at du har en stor balje stående og en ide om antal liter, når du skal blande mineral i.monjak2444 wrote:tak for alle jeres inputs tror jeg køber fra rent postevand sådan et lille osmose anlæg til 500kr og en siemens måler ,anlægget har en 125 membran og er vist 1-2 i spildevands faktor
Jeg bruger Salty Shrimp "Bee Shrimp Mineral GH+". Mine rejer ser fint tilfredse ud, men kan jo selvfølgelig ikke spørge dem Jeg har ikke prøvet andre typer mineral, så jeg kan ikke komme med nogen sammenligning.
-
- Site Admin
hey reja jeg bruger osse det samme mineral jeg synes at det er lidt langsomt at opløse sig når man blander det har du samme problem:)
mvh
Deniz
Deniz
Nej, det har jeg ikke lagt mærke til. Jeg laver osmosevandet i en spand, hælder mineralet i og så har jeg et piskeris, jeg rører voldsomt rundt medmonjak2444 wrote:hey reja jeg bruger osse det samme mineral jeg synes at det er lidt langsomt at opløse sig når man blander det har du samme problem:)
-
- Site Admin
lol så skal man have et piskeris osse god griner,jeg rører mit rundt med et plastik rør
mvh
Deniz
Deniz