Nu må de snart komme ud
Nu må de snart komme ud
Her er lidt opdatering omkring min mischling med æg samt lidt andet. Nogle af æggene er mørkere end de andre. Jeg er spændt på, om ungerne overlever - jeg har jo ikke rigtig nogen erfaring, når det handler om "yngelpleje"
Pandaen er adopteret fra Jonas og C-sky rejen lever i bedste velgående.
Håber lidt at kunne vise mikrokrabber her en af de kommende dage. De er bestilt fra Tyskeland, men nu må vi se... Der skulle også gerne komme ca. 15 tylomelaniasnegle engang i næste uge.
Pandaen er adopteret fra Jonas og C-sky rejen lever i bedste velgående.
Håber lidt at kunne vise mikrokrabber her en af de kommende dage. De er bestilt fra Tyskeland, men nu må vi se... Der skulle også gerne komme ca. 15 tylomelaniasnegle engang i næste uge.
- Attachments
-
- 550360_394166377330824_2072782617_n.jpg (39.69 KiB) Viewed 9782 times
-
- 522203_394165640664231_1042966721_n.jpg (40.27 KiB) Viewed 9782 times
-
- 481779_394166213997507_202485544_n.jpg (44.61 KiB) Viewed 9782 times
-
- C-sky
- 75934_394166333997495_1677925569_n.jpg (47.33 KiB) Viewed 9782 times
Rejeforum - når rejer ikke længere er noget, man bare spiser.
Re: Nu må de snart komme ud
Ser spændende ud med din smiley mischling.
Synes at kunne se mindst 4 mørke Taiwan Bee æg/unger på vej
Ungerne vil nok blive frigivet indenfor de næste 7-10 dage.
Pandaen ser også lidt rund ud...ud fra billedet kunne det godt ligne en hun med den runde maveparti.
Pandaen ser også lidt rund ud...ud fra billedet kunne det godt ligne en hun med den runde maveparti.
Jeg kender det - Ventetiden er vanvittig lang.
Når først de første unger er frigivet, følger man knapt med i hvor lang tid hunnerne så har gået med æg. Da er det de nye små unger man går og holder øje med, og pludseligt er der frigivet endnu flere unger.
Spændende at se hvad din smily giver af unger.
Micro krabberne er nogle løjerlige små fætre. De er godt nok små, og de gemmer sig rigtigt meget af tiden. Jeg har læst hvad jeg kan om dem. Der står alle steder at de ynder at sidde i rødderne fra flydeplante. Det gør mine så aldrig. De er stort set altid gemt under blade eller i bundlaget. Desværre er de vist ikke til at opdrætte i fangeskab. Der er i hvert tilfælde ikke nogen, der har rapporteret at have gjort det endnu. Jeg har mine gående i et 25 l akvarie, med bundlag af alm. havejord. For at se om det giver nogen forskel i f. t. opdræt. Jeg har set flere små krabber, som enten er nogen, der ikke er vokset siden jeg fik dem, eller er unger, men jeg har aldrig set nogen meget små, ligesom jeg aldrig har talt nok til med sikkerhed at sige om de formerer sig. Det gør de nok ikke, når der nu ikke er andre, der kan opdrætte dem.
Du får lige et billede til ventetiden:
Når først de første unger er frigivet, følger man knapt med i hvor lang tid hunnerne så har gået med æg. Da er det de nye små unger man går og holder øje med, og pludseligt er der frigivet endnu flere unger.
Micro krabberne er nogle løjerlige små fætre. De er godt nok små, og de gemmer sig rigtigt meget af tiden. Jeg har læst hvad jeg kan om dem. Der står alle steder at de ynder at sidde i rødderne fra flydeplante. Det gør mine så aldrig. De er stort set altid gemt under blade eller i bundlaget. Desværre er de vist ikke til at opdrætte i fangeskab. Der er i hvert tilfælde ikke nogen, der har rapporteret at have gjort det endnu. Jeg har mine gående i et 25 l akvarie, med bundlag af alm. havejord. For at se om det giver nogen forskel i f. t. opdræt. Jeg har set flere små krabber, som enten er nogen, der ikke er vokset siden jeg fik dem, eller er unger, men jeg har aldrig set nogen meget små, ligesom jeg aldrig har talt nok til med sikkerhed at sige om de formerer sig. Det gør de nok ikke, når der nu ikke er andre, der kan opdrætte dem.
Mvh
Carsten
Carsten
Ja, jeg er også spændt Tror du har ret i, at pandaen er en dame.Jonas wrote:Ser spændende ud med din smiley mischling.
Jeg ved ikke, hvad der sker med den forsendelse fra Tyskland, hvor microkrabberne er i Det har været en noget problematisk oplevelse. Sidste gang jeg bestlite fra Tyskland var det jo også en noget blandet oplevelse, denne gang prøvede jeg så et andet firma.caso wrote:Jeg kender det - Ventetiden er vanvittig lang.
Har dog fundet en dansk forhandler, som siger hun kan skaffe det meste hjem, så det vil jeg holde mig til det i fremtiden.
Ja, jeg har også læst om det med yngel på de små krabber. Der må være et eller andet, vi mangler at finde ud af, så ungerne kan overleve.
Hun har smidt æggene, men jeg har ikke set nogen unger endnuJonas wrote:Hvordan så det ud med ungerne Stinne?
Mon ikke de bare gemmer sig godt i mos og planter...
Kan man jo håbe på i hvert fald...
Så jo ganske lovende ud med nogle mørke Taiwan Bee unger på vej...
Jeg håber det. Der er en del mos, de kan gemme sig i, så det er ikke usandsynligt.Jonas wrote:Mon ikke de bare gemmer sig godt i mos og planter...
-
- Site Admin
- Lokation.: hvidovre
jeg håber på du har fået unger :)glæder mig til billeder af de små ..
mvh
Deniz
Deniz