Hvilket bundlag?
Hvilket bundlag?
Hej
Jeg skal til at starte nogen akvarier op, 4 x 54l. + et par stykker mere, og nu er det jeg er i tvivl om hvilket bundlag der er bedst. Jeg kan se nogen bruger noget der hedder "soil". Det skulle være porøst, og jeg lægger bundfilter i, så må det virke godt.
Hvor får man det?
Hvilken farve er bedst til at få rejerne til at vise farve?
Kom meget gerne med link.
Jeg skal til at starte nogen akvarier op, 4 x 54l. + et par stykker mere, og nu er det jeg er i tvivl om hvilket bundlag der er bedst. Jeg kan se nogen bruger noget der hedder "soil". Det skulle være porøst, og jeg lægger bundfilter i, så må det virke godt.
Hvor får man det?
Re: Hvilket bundlag?
Super, tak, spændende læsning med god infomation. Så skal jeg bare have fundet ud af hvor jeg kan få 20kg til en fornuftig pris
-
- Site Admin
- Lokation.: hvidovre
jeg brugte 4 kilo til hver af mine 75 liter akvarie så 20 kilo er måske lige i overkanten til 4x54liter medmindre du bestiller mere så du kan lave flere reje akvarier i fremtiden
mvh
Deniz
Deniz
-
- Site Admin
mener du det lars jeg har brugt en pose til hver akvarie på 4 kg ialt 12kg til 3 akvarier på 75liter og der er 3-4cm tykt bundlag og jeg synes det funger helt fint selvfølig kan han bruge mere bundlag, men 4kg burde da være nok til et 54liter og giver 5cm tykt bundlag ?
mvh
Deniz
Deniz
Hvilke rejer har du planer om at have i akvarierne? har du tænkt på hvor meget, du vil gøre ud af at tilpasse vandet i akvarierne til de værdier som anbefales til rejerne?Buster wrote:Hej
Hvor får man det?
Mvh. Mich
-
- Site Admin
der kan man bare ser når man får noget andet at vide det hvor man har købt lol men det må vente til næste gang gider ikke fylde mere på når akvarierne køre så må jeg lige have en snak med dem det hvor jeg har købt det
skal man ikke bare have mørkt bundlag til sine rejer eller er jeg osse helt ved siden af der, kommer selvføli an på hvilke rejer det er
skal man ikke bare have mørkt bundlag til sine rejer eller er jeg osse helt ved siden af der, kommer selvføli an på hvilke rejer det er
mvh
Deniz
Deniz
Det er jo lidt en smags sag. Dog mener nogen at mørkt bundlag gør rejerne mere trygge, og at de derfor vil være mere fremme. Lyst bundlag giver generelt lysere indtryk af akvariet. Mørke rejer tager sig flot ud på lyst bundlag og lyse på mørkt. Så alt i alt: en smags sag.monjak2444 wrote: skal man ikke bare have mørkt bundlag til sine rejer eller er jeg osse helt ved siden af der, kommer selvføli an på hvilke rejer det er
Mvh
Carsten
Carsten
Vi skal bare have nogen Neocaridina i forskellige farver. Det skulle være de nemmeste at starte med, og de er også fine synes vi, mig og min datter
Jeg regner med at lægge bundfilter i dem også.
Jeg regner med at lægge bundfilter i dem også.
-
- Site Admin
Det er jo lidt en smags sag. Dog mener nogen at mørkt bundlag gør rejerne mere trygge, og at de derfor vil være mere fremme. Lyst bundlag giver generelt lysere indtryk af akvariet. Mørke rejer tager sig flot ud på lyst bundlag og lyse på mørkt. Så alt i alt: en smags sag.[/quote]
men til neocaridina er mørkt bundlag da oplagt især til gule og orange rejer.
jeg havde orange sakura på hvidt sand og de blev hvide det samme med blue bee blev osse godt lyse
men til neocaridina er mørkt bundlag da oplagt især til gule og orange rejer.
jeg havde orange sakura på hvidt sand og de blev hvide det samme med blue bee blev osse godt lyse
mvh
Deniz
Deniz