Taiwan Blue Bolt, eller anden sjælden reje. (Ny med Taiwan)

Pinto, Blue Bolt, Red Bolt, King Kong, Panda, Red Wine, Red Ruby, Mischlinge
Nadia
Rejetosset
Rejetosset

Re: Taiwan Blue Bolt, eller anden sjælden reje. (Ny med Taiw

Post by Nadia »

Jeg har skam læst alt hvad jeg kan komme i nærheden af, omkring kardinalen, men tak for info alligevel :) Også har jeg 14 års erfaring med både ferskvand -og saltvandsakvarier, så jeg elsker lidt udfordring :) Men Amund er helt fantastisk, og han gav en masse gode svar på mine spørgsmål :)

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Lokation.: hvidovre

Post by monjak2444 »

ups jeg læste sku nok lidt for hurtigt :)

hvad med saltvands kardinaler har du haft dem nu da du har haft saltvand,de har en sindsyg rød farve :)

blue tiger oe er osse en fin reje dem startede jeg selv med da mit reje eventyr begyndte :)

mvh

Deniz

odille
Rejebegynder
Rejebegynder

Post by odille »

Lars.. Nu skriver du BB er særlig følsommme overfor temperatur svingninger..
hvordan klare man den om sommeren??
Jeg har "beklædt" mit akvarie med flamingo plader på de 3 sider for at issolere. Mit akvarie kommer til at stå op af en ydermur som er dårlig issoleret..
Tror du de kan klare de forhold?

caso
Site Admin
Site Admin
Lokation.: Viborg

Post by caso »

Lars wrote: Kenneth fra Mallen.dk købte vist nok domænet. Er dog ikke helt sikker
Det tror jeg at du har ret i. Taster man adressen ryger man direkte til Kenneths side.

Mht varmen så havde jeg problemer med det i sommers. Det gæder om at forsøge at holde rumtemperaturen nede, ved at sørge for god ventilation, rulle for vinduer hvis solen står på og lukke for alle varmekilder. Her skal man huske at lys faktisk kan udvikle en del varme. Især de gamle glødepærer og lystofarmaturer er slemme, men også energisparepærer. LED lys udvikler også varme, men det et meget begrænset. Tag dækglas af akvarierne og sørg evt for at stille en blæser op, så der er "vind" hen over akvarierne, det øger fordampningen. Fordampning sænker temperaturen. Husk ofte at efterfylde med ren osmosevand/regnvand. Det er hvad jeg kender af tiltag. Måske andre har andre ting at tilføje.

Mvh
Carsten

caso
Site Admin
Site Admin
Lokation.: Viborg

Post by caso »

En enkelt ting mere. Temperaturen i et rum kan godt svinge et par grader eller mere fra gulv til loft. Ikke at man skal gå og flytte på akvarierne efter årstiden, men har man en akvariereol kan man jo have de mest følsomme arter nederst. Hvis der altså er varmen der er problemet.

Mvh
Carsten

Nadia
Rejetosset
Rejetosset

Post by Nadia »

Er der i øvrigt nogle der ved om der overhoved er Blue Bolt til salg i Danmark? Eller om der er en forhandler der jævnligt tager dem hjem? jeg kan intet finde :/

Jonas
Rejefreak
Rejefreak

Post by Jonas »

Det sker at jeg ind i mellem har Blue Bolt rejer til salg her på siden.

Men da BB ikke optræder så ofte blandt ungerne, som de andre Taiwan Bee varianter som f.eks. Red Wine og Panda, er de sjældnere set til salg i Danmark.

Men hold øje med annoncedelen, der er ind i mellem rejer til salg der.
Alternativt kan du oprette en købsannonce, hvor du angiver, hvad du søger og prisleje.
Sikkert også kontakte en forhandler i DK, som kan være behjælpelig med at bestille dem hjem til dig.

Nadia
Rejetosset
Rejetosset

Post by Nadia »

Tak Jonas, det vil jeg prøve. Ellers bestiller jeg fra den tyske side. Det er bare en skam og en ret dyr last, hvis de så ikke klare transporten :(

Post Reply