nu sad jeg og læste en tråd om mit bundlag fluval stratum soil på et andet forum og der er er rigtige mange delte meninger om det bundlag.
jeg har selv tiger rejer gående på fss og de ser ud til at klare sig godt masser af unger og rejer med æg men så i det andet akvarie døde mine sakura en efter en på fss men jeg giver ikke bundlaget skylden nærmere det hårde vand i hvidovre omegn.
folk siger at deres crs ikke yngler på det bundlag og rejerne kan ikke skifte deres ham og ungerne overlever ikke .
hvad er jeres erfaring med det bundlag da jeg har det i 3 af mine 75l akvarier.
fluval stratum godt eller dårligt ?
-
- Site Admin
- Lokation.: hvidovre
-
- Site Admin
Re: fluval stratum godt eller dårligt ?
jo jeg er medlem det var lige præcis den tråd jeg læste men problemmet med den tråd er at han fortæller ikke noget om hans vandværdier eller teknik han bruger også er der osse en der slutter tråden med ikke at give ham ret.
men bare det at det har fået dårlig omtale får mig til ikke at bruge det produkt mere jeg vil jo det bedste for mine rejer ligesom alle andre
er der nogle der har gode erfaringer med det bundlag ???
men bare det at det har fået dårlig omtale får mig til ikke at bruge det produkt mere jeg vil jo det bedste for mine rejer ligesom alle andre
er der nogle der har gode erfaringer med det bundlag ???
mvh
Deniz
Deniz
-
- Site Admin
hvad skal man stille op med fluval stratum soil jeg skal have tømt mine akvarier for det lort undskyld mit franske men det er hvad det er
kan man bruge bundlaget til maller som l201 og l333 eller ville i slet ikke holde nogen dyr på det bundlag ?
kan man bruge bundlaget til maller som l201 og l333 eller ville i slet ikke holde nogen dyr på det bundlag ?
mvh
Deniz
Deniz
Jeg ville ikke bruge det til maller, for det er meget løst/flyvsk og når mallerne bevæger sig rundt på bunden, vil de hvirvle det hele op, og det hele vil flyve rundt, også alt skidtet som vil være i det og det er nok ikke så godt for vandkvaliteten.monjak2444 wrote:hvad skal man stille op med fluval stratum soil jeg skal have tømt mine akvarier for det lort undskyld mit franske men det er hvad det er
Mvh Johnny
www.akvariehytten.dk
www.akvariehytten.dk
-
- Site Admin
hmm så tror jeg sku jeg dumper det hele i et akvarie hvor jeg har macrobrahium assamense gående de kan vel lige holde det stinkne bundlag ud
mvh
Deniz
Deniz