hvilken slags luftfilter er bedst
-
- Site Admin
- Lokation.: hvidovre
hvilken slags luftfilter er bedst
hej alle
jeg har bare lige et spørgsmål angående hmf-filter,jeg kan ser de koster jo meget mere end elefantfod eller skum filter.
men er hmf-filter bedere end en elefantfod eller skumfilter.
selv kører jeg med bundfilter og elefantfødder og skumfilter.
jeg har bare lige et spørgsmål angående hmf-filter,jeg kan ser de koster jo meget mere end elefantfod eller skum filter.
men er hmf-filter bedere end en elefantfod eller skumfilter.
selv kører jeg med bundfilter og elefantfødder og skumfilter.
mvh
Deniz
Deniz
Re: hvilken slags luftfilter er bedst
Jeg syntes hmf er bedst, det kan køre meget længere før det skal renses, men fylder så lidt mere.
SIGNATURES ARE STUPID
-
- Site Admin
ja men virker filtreringen bedere på hmf,og når du skal rengøre dem er det ikke besværligt.
mvh
Deniz
Deniz
I det hmf filteret kan holde længere imellem rengøring har bakteriekulturen i måtten bedre levebetingelser end med små svampefiltre som skal renses forholdsvis tit. Jeg tror også den store overflade på måtten er bedre end svampen.
Rensning er bare at spule den igennem med bruseren.
Men du kan læse lidt om filtrering og vandkemi i den forbindelse, der et par gode artikler på AS.
Rensning er bare at spule den igennem med bruseren.
Men du kan læse lidt om filtrering og vandkemi i den forbindelse, der et par gode artikler på AS.
SIGNATURES ARE STUPID
-
- Site Admin
ja ok det vil jeg prøve at læse lidt om,men vis du renser dit filter under bruseren mister du dine bakterier og det er ikke godt.
mvh
Deniz
Deniz
Hvis du bruger let håndvarm vand fra bruseren, mister du ikke din bakteriekultur, kun noget af den smutter, og den bygges nemt op igen, kun hvis du bruger meget varmt vand og renser i bund, mister du det hele..
Du kan jo også lade være med at spile den igennem, og så bare vride den op i en spand vand, igen let håndlunkent...
Du kan jo også lade være med at spile den igennem, og så bare vride den op i en spand vand, igen let håndlunkent...
-
- Site Admin
ok er det så ikke bedere at bruge gammel akvarievand så mister du ikke din bakterie-kultur.
der må være nogle filter der er bedere end hmf jeg synes de fylder for meget ligesom elefantfoden osse fylder en hel del.
personligt er jeg nok til de der skumfilter men det er ikke dem alle hvor filteret er godt.
der må være nogle filter der er bedere end hmf jeg synes de fylder for meget ligesom elefantfoden osse fylder en hel del.
personligt er jeg nok til de der skumfilter men det er ikke dem alle hvor filteret er godt.
mvh
Deniz
Deniz
Køb et færdigt HMF hjørne filter, jeg bruger dem selv har kørt i 6 mdr. uden at blive renset og prisen er også ok.
-
- Site Admin
det var ikke fordi jeg skal bruge filter pt.men er dog nysgerrig hvad folk bruger og hvad de synes der er bedst,når det er sagt så ja når jeg skal have nogle flere akvarier på et tidspunkt bliver jeg nød til at prøve de hmf filter.
mvh
Deniz
Deniz