Projekt Pinto

Pinto, Blue Bolt, Red Bolt, King Kong, Panda, Red Wine, Red Ruby, Mischlinge
Post Reply
Jonas
Rejefreak
Rejefreak

Projekt Pinto

Post by Jonas »

Så er der igangsat nyt projekt med fokus på fremavling af Pinto. Denne tråd vil følge projektet.

Rejerne er erhvervet fra Tyskland og den lille stamme består af 1 Black Pinto Zebra, 3 King Kong med Pinto gener samt 6 spottet head med Pinto gener. Dertil har jeg selv tilsat 2 Red Wine Mosura hunner, en Blue Bolt hun samt en Panda H hun i akvariet.

Rejerne er meget små - omkring 0,8 cm - den ene king kong måske 1,3 cm - så der går nok nogle måneder førend man kan se kønnene på rejerne.
Pt. går rejerne i en af mine stabile 20L - tanken er at de senere skal over i et 54L, der er under indkøring den næste måneds tid eller to.
Her er lige et par billeder...
Spottet head 1.jpg
Spottet head 1.jpg (151.65 KiB) Viewed 10178 times
Pinto Black Zebra 2.jpg
Pinto Black Zebra 2.jpg (146.76 KiB) Viewed 10178 times
Pinto Black Zebra.jpg
Pinto Black Zebra.jpg (169.36 KiB) Viewed 10178 times

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Lokation.: hvidovre

Re: Projekt Pinto

Post by monjak2444 »

daaaaamn sexy shrimps du har bare styr på jonas,bliver spændene at ser hvad du for ud af dem denne gang når det sker.
må man spørge dig om hvad du gav for de flotte rejer,jeg har selv prøvet at få fat i pinto mischlinge ,hedder de det eller spotted head.
super fedt håber at komme op på dit niveau en dag men der er laaaaaaaaaaang vej endnu så der er masser af tålmodighed på og lidt stædighed osse :)en hel del.
hvor mange slags pintoer kan man få.

mvh

Deniz

caso
Site Admin
Site Admin
Lokation.: Viborg

Post by caso »

Misundelsen vil ingen ende tage. ;)

Mvh
Carsten

Jonas
Rejefreak
Rejefreak

Post by Jonas »

Nu er det jo ikke i selv selv et mål at alle skal stræbe efter et bestemt niveau ;)
For mig kan der stadig være lige så meget glæde ved en Yellow Fire Neon reje, som ved en Taiwan Bee.

Jeg har valgt disse rejer, da jeg synes det "ukendte" omkring Pinto og dets varianter/mønstre gør dem spændende at arbejde med. Lidt som min glæde med TiBee/TaiTiBee projekterne. Jeg synes, at spotted Pinto er vildt flotte - specielt de røde - så mon ikke det bliver et af mine mål, der skal arbejdes med.

Prisen var rimelig - 300 euro inkl. forsendelse for de 10 rejer.

caso
Site Admin
Site Admin
Lokation.: Viborg

Post by caso »

Det var faktisk billigere end jeg vil have troet. Bliver spændende at følge dit opdræt.

Mvh
Carsten

monjak2444
Site Admin
Site Admin

Post by monjak2444 »

ja det var da lige til at overkomme den pris :),og ja de bliver spændene om du kan få nogle røde ud af dem :)

mvh

Deniz

buller42
Rejefreak
Rejefreak
Lokation.: Ballerup/Sjælland

Post by buller42 »

Hej Jonas

Det var da nogle lækkere rejer du har fået dig der, tillykke med dem, glæder mig til at følge projektet herinde :)

Jonas
Rejefreak
Rejefreak

Post by Jonas »

Har tilsat yderligere en Red Wine hun samt 3 formodenlige F1 Mischlinge hunner.
Den nye Red Wine hun samt en af de formodede F1 Mischlinge hunner bærer nu æg.
Faderen vil jeg tro er den ene KK med Pinto gener.

monjak2444
Site Admin
Site Admin

Post by monjak2444 »

så kommer snart gang i rejer børne det har du gjort godt jonas,virkelig fedt at følge med i alle dine projekter :)

mvh

Deniz

Jonas
Rejefreak
Rejefreak

Post by Jonas »

Så er der endnu en formodentlig F1 Mischlinge samt en Red Wine Mosura hun med æg.

Status er således 2 Taiwans med æg samt 2 mischlinge - den formodentlige fader, en KK, der skulle stamme fra Pinto x spotted head.
Skal blive spændende at se om en 1-2 måneder, hvad baljen indeholder :?:

Se små spotted head, de 2 andre KK samt min Pinto vokser vel stille og roligt...så ikke så meget at berette om der.

Post Reply