Setup og vandværdier hos Taiwan Bee (nu med billeder)

Temperatur, Gh, Kh, Ph, ledningsevne, vandskift
Nadia
Rejetosset
Rejetosset

Re: Setup og vandværdier hos Taiwan Bee (nu med billeder)

Post by Nadia »

Der kan i princippet sagtens være noget galt med osmose anlægget, jeg har selv tænkt tanken, men jeg aner ikke hvordan jeg kan teste det. :/

Du må endelig ikke holde dig tilbage baseret på mine erfaringer! Jeg ved jeg bestemt ikke er den eneste der har haft "begynder" vanskeligheder, men der er helt sikkert også mange som ikke har været igennem det samme :)

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Lokation.: hvidovre

Post by monjak2444 »

jeg miste mine 15 rejer cirka og der havde jeg det pænt skidt indtil jeg snakkede med claus fra akvariebiksen af og han havde mistet en 60-70 stykker der fik jeg det lidt bedere.
men stadig syg nedtur at miste det men kæmper for til at fungere.
men hvad der ikke slår dig gør dig kun stærkere.
og tut vis du skal have taiwans vil jeg råde dig til at købe mischlinge rejer og starte den vej,det er meget lettere også har taiwan bees lettere ved at overleve når de bliver født i dit vand.selvom det tager lidt længere tid men det er det hele værd lige nu tror jeg har 6 panda der er ved at vokse op og de har det fint,og det sygeste ved det hele min microsiemens ligger på 400 og de klarer den stadig :).
også at være lidt stædig ligesom mig det hjælpeer osse lidt på det.

mvh

Deniz

Tut
Rejeexpert
Rejeexpert
Lokation.: Midtfyn

Post by Tut »

Ja nu har jeg stadigvæk nogle uger før akvariet er helt modnet, lige nu går der nogle små RCS og de er jo dejligt nemme at holde liv i. ;) Jeg havde selv tænkt på Red Wine, panda eller blue bolt men de er jo bestemt ikke nemme. Jeg overvejer også at prøve blå tigere igen. :roll: Men jeg vil da overveje mischlinge rejer de er heller ikke så dyre. ;)

monjak2444
Site Admin
Site Admin

Post by monjak2444 »

hvordan står det til med de små kræ.

mvh

Deniz

Nadia
Rejetosset
Rejetosset

Post by Nadia »

Du er nu altid så sød til at spørge hehe :)

Jamen (7-9-13) så kan jeg fortælle at det umiddelbart går godt. Ingen dødsfald efter jeg fjernede bundfilteret, og rejerne ser ud til at trives.
Min ene Blue Bolt som jeg tror er en hun, har dog de seneste dage ændret lidt adfærd. Gemmer sig meget, og næsten kontant "vifter" som om hun vender æg, men jeg er 99,9% sikker på at hun ingen æg har. Så ved ikke helt hvorfor hun gør det. Men hun spiser og går lidt rundt når lyset bliver slukket.

monjak2444
Site Admin
Site Admin

Post by monjak2444 »

var bare nysgerrig,men det er godt at høre så håber jeg hun er med æg .

mvh

Deniz

Tut
Rejeexpert
Rejeexpert
Lokation.: Midtfyn

Post by Tut »

Går det stadigvæk godt?

Jeg er selv blevet ejer til hele to Taiwan :D samt nogle Michelinger og indtil videre er alle glade. :P

Nadia
Rejetosset
Rejetosset

Post by Nadia »

Jo tak, det går heldigvis stadig godt her, ingen dødsfald :) men der sker intet med hensyn til parring eller æg. Jeg er heller ikke 100% sikker på at jeg har blandet køn, men hanner har jeg ihvertfald. Så nu leder jeg med lys og lygte efter nogle Taiwan bee hunner :)

Tillykke med dine to Taiwans, det bliver spændende at høre mere om :)

Jonas
Rejefreak
Rejefreak

Post by Jonas »

Hvis du ikke kan finde sælgere af Taiwan Bee hunner, så kan du jo evt. finde nogle F1 Mischlinge hunner.
Det vil også give nogle Taiwan unger, når du avler på TB hanner og Mischlinge hunner.

Nadia
Rejetosset
Rejetosset

Post by Nadia »

Det har jeg bestemt overvejet Jonas :) jeg har bare læst flere steder at når du parrer Mischlinge og Taiwan, så vil de Taiwan der kommer formentlig blive ringere/dårligere farvet en udgangspunktet. Altså at Mischlinge kan forringe en Taiwan bee stamme. Mon der er hold i det?

Post Reply