Opstart af Dennerle Nano Cube 30 L.
Opstart af Dennerle Nano Cube 30 L.
Hej
Jeg har lige købt et Dennerle Nano akvarie 30 L. på nettet. Regner med at modtage det i starten af næste uge. Jeg har ikke haft akvarie i flere år, men havde et da jeg var yngre, så er ikke på helt bar bund i akvarie verdenen. Jeg har dog aldrig haft rejer førhen, men de har nu fanget min interesse, deraf også købet af et nano akvarie.
I Dennerle's udgaver følger der et helt startsæt med akvariet. Jeg skriver derfor dette indlæg for at være sikker på, at jeg ikke overser noget, eller ikke får puttet nødvendige eller fornuftige ting i akvariet ved indretning og opstart.
Med i startsættet følger:
•Nano hjørnefilter
•Nano belysning 11W
•Nano plejesæt:
- gødning til daglig brug
- vandtilbereder
- vitalstoffer til rejer
•Nano rejegrus Sulawesi Black
•Nano Deponit Mix bundlag med næringsstoffer
•Termometer passende til Cubes
•CrustaGran rejefoder - begynderpakke
Derudover skal jeg selvfølgelig have planter, trærod, dekorations sten osv.
Forestiller mig at jeg vil starte i den nemme afdeling med en reje art inden for Neocaridina Heteropoda familien, muligvis RCS.
Ud fra andre tråde kan jeg se, at der er mange forskellige holdninger til, hvor mange rejer man kan have til at gå i xx antal l. vand, så jeg spørger lige igen?
Hvor lang tid bruger i på opstart af nyt akvarie inden i kommer rejer i? Søger man på nettet, kan det være lige fra 1 uge til 3 måneder.
Hilsen Jeppe
Jeg har lige købt et Dennerle Nano akvarie 30 L. på nettet. Regner med at modtage det i starten af næste uge. Jeg har ikke haft akvarie i flere år, men havde et da jeg var yngre, så er ikke på helt bar bund i akvarie verdenen. Jeg har dog aldrig haft rejer førhen, men de har nu fanget min interesse, deraf også købet af et nano akvarie.
I Dennerle's udgaver følger der et helt startsæt med akvariet. Jeg skriver derfor dette indlæg for at være sikker på, at jeg ikke overser noget, eller ikke får puttet nødvendige eller fornuftige ting i akvariet ved indretning og opstart.
Med i startsættet følger:
•Nano hjørnefilter
•Nano belysning 11W
•Nano plejesæt:
- gødning til daglig brug
- vandtilbereder
- vitalstoffer til rejer
•Nano rejegrus Sulawesi Black
•Nano Deponit Mix bundlag med næringsstoffer
•Termometer passende til Cubes
•CrustaGran rejefoder - begynderpakke
Derudover skal jeg selvfølgelig have planter, trærod, dekorations sten osv.
Forestiller mig at jeg vil starte i den nemme afdeling med en reje art inden for Neocaridina Heteropoda familien, muligvis RCS.
Ud fra andre tråde kan jeg se, at der er mange forskellige holdninger til, hvor mange rejer man kan have til at gå i xx antal l. vand, så jeg spørger lige igen?
Hvor lang tid bruger i på opstart af nyt akvarie inden i kommer rejer i? Søger man på nettet, kan det være lige fra 1 uge til 3 måneder.
Hilsen Jeppe
Re: Opstart af Dennerle Nano Cube 30 L.
Hej Jeppe
Jeg har puttet RCS i nye akvarier der kun har kørt 1-2 uger, hvorimod Taiwans har jeg ventet 7 uger inden de kom i. Jeg syntes du skal starte med 10 stykker (RCS) de yngler meget hurtigt.
Jeg har puttet RCS i nye akvarier der kun har kørt 1-2 uger, hvorimod Taiwans har jeg ventet 7 uger inden de kom i. Jeg syntes du skal starte med 10 stykker (RCS) de yngler meget hurtigt.
husk billeder af dit projekt, når du kommer så langt
Mvh. Mich
Dette er det færdige resultalt for nu;-) Det har stået i 4 dage nu og kan næsten ikke vente til at få rejer i.
Af planter er der plantet disse:
Lilaeopsis Brasiliensis
Staurogyne Repens
Vesicularia Ferriei 'Weeping'
Bacopa Monnieri 'Compact'
Microsorum Pteropus 'Windeløv' på trærod.
Derudover er det Granit skærver og et rejerør.
Af planter er der plantet disse:
Lilaeopsis Brasiliensis
Staurogyne Repens
Vesicularia Ferriei 'Weeping'
Bacopa Monnieri 'Compact'
Microsorum Pteropus 'Windeløv' på trærod.
Derudover er det Granit skærver og et rejerør.
- Attachments
-
- image.jpg (943.04 KiB) Viewed 11851 times
-
- image.jpg (976.26 KiB) Viewed 11851 times
-
- Site Admin
- Lokation.: hvidovre
ser godt ud jeppe det må man sige masser af gemmesteder og fin fri plads hvor man kan observere sine rejer det :)godt stykke arbejde du kan jo lige stikke hoved forbi mig og lave mine næste akvarier
mvh
Deniz
Deniz
Efter nu at have haft mine rcs rejer i lidt over en uge, så er de alle sammen rigtig begyndt at blive aktive og hoppe/svømme rundt i baljen. Det er forhåbentlig gode tegn på at de trives?
Øv altså, jeg bliver helt flov over mit rejeakvarium, som jeg har lavet efter divisen: mindst muligt indhold.
Har dog langsomt placeret lidt forskelligt i akvariet; men dit akvarium er pænt.
Har dog langsomt placeret lidt forskelligt i akvariet; men dit akvarium er pænt.
Akvarium opstart min våde hjemmeside
Hvordan er akvariet? Savner du et varmelegeme?
Jeg har den seneste uge været tæt på, at købe samme slags akvarium; men synes det er et dyrt akvarium ... især når der mangler varme.
Jeg har den seneste uge været tæt på, at købe samme slags akvarium; men synes det er et dyrt akvarium ... især når der mangler varme.
Akvarium opstart min våde hjemmeside