Hej Allesammen
Jeg kunne ikke undgå at bemærke at der er forskel i vandet på mine 2 akvarier faktisk 3. De 2 med osmose vand er helt krystal klare faktisk med det samme eller efter et par timer hvorimod det med hanevand ( RCS akvarie) blev brunt og grumset at se på. Roden afgiver jo farvede stoffer til vandet MEN de akvarier hvor jeg kun har brugt osmose vand er 100% krystal klare også selv om den ene rod er nyinkøbt.
Der er dannet noget algevægst i akvariet med hanevand og i akvariet med osmose er der intet rødderne er købt i samme butik med få dages mellemrum
I dag tilsætter jeg så ca 600 ml osmose vand til det ene 45 l akvarie med hanevand der var helt gulligt og fedtet at se på...nu er vandet klart Stadig lidt gulligt men klart....
krystal klart vand også med redmore rødder
-
- Rejefreak
- Lokation.: Holbæk
Re: krystal klart vand også med redmore rødder
Jeg brugte hanevand til mit nye opsæt, da osmose apparatet ikke var kommet endnu.
Men hold da op, hvor var vandet klart, efter 12 timer, med det nye bundlag, og det er det stadigt, mere klart end jeg kan huske jeg har set det før.
Bliver så spændende, om det holder sig så klart, når jeg begynder med osmose vand, opsaltet selvfølgelig.
Jeg har en ny rod i det akvarie, som tidligere har afgivet megen farve til vandet.
Men hold da op, hvor var vandet klart, efter 12 timer, med det nye bundlag, og det er det stadigt, mere klart end jeg kan huske jeg har set det før.
Bliver så spændende, om det holder sig så klart, når jeg begynder med osmose vand, opsaltet selvfølgelig.
Jeg har en ny rod i det akvarie, som tidligere har afgivet megen farve til vandet.